لوله پلی اتیلن, لوله پلی اتیلن آبرسانی, لوله پلی اتیلن فاضلابی, لوله پلی اتیلن کشاورزی

لوله پلی اتیلن PE63

لوله پلی اتیلن PE63

لوله پلی اتیلن PE63

لوله پلی اتیلن PE63 یکی از انواع لوله پلی اتیلن می باشد٬ اگر بخواهیم دقیق تر توضیح دهیم٬ PE63 مربوط به استاندارد تولید وکیفیت مصالح می باشد. در اینجا PE مخفف پلی اتیلن و ۶۳ نشان دهده کیفیت و ضخامت دیواره لوله می باشد.

به طور کلی لوله های پلی اتیلن دارای مواد مختلفی از نظر دانسیته می باشند که تعیین کننده قیمت نهایی لوله است. مواد پلی اتیلن با گرید ۶۳ یکی از اولین تولیدات و اصطلاحا خوراک های شرکت های تولید کننده لوله پلی اتیلن بود.

بگذارید کمی به عقب تر برویم….

سرآغاز استفاده از لوله های پلاستیکی تحت فشار٬ در سال ۱۹۴۹ میلادی بود. به طور کلی این نوع لوله های برای مصارفی مانند :

انتقال مواد شیمیایی٬ انتقال آب٬ مواد غذایی٬ سیالات گرم کننده و خنک کننده٬ گاز ها٬ دوغ آبها٬ سیستم های خلا٬ چه در روی زمین چه در زیر زمین مورد استفاده قرار می گرفت. عموما به این لوله ها لوله پلی اتیلن تک جداره نیز گفته می شود که می توان از آن در فشار هایی بین ۲ تا ۴۰ بار استفاده نمود. ویژگی ها و کاربرد های بخصوص لوله پلی اتیلن موجب شد تا به سرعت در بازار محبوب شود و جای دیگر لوله ها مانند لوله فلزی را بگیرند بخصوص در مواردی که مرتبط با انتقال و توزیع آب می باشد.

 

لوله پلی اتیلن PE63

لوله پلی اتیلن PE63

اگر کمی به بالا بروید متوجه خواهید شد که گفتیم لوله پلی اتیلن با گرید ۶۳ یکی از اولین خوراک های شرکت های تولید کننده لوله پلی اتیلن بود. از این جهت از واژه بود استفاده کردیم٬ زیرا مدتی است که این مواد از نظر وزن و ضخامت بالا و در نتیجه نداشتن توجیه اقتصادی (قیمت لوله پلی اتیلن با وزن و ضخامت آن رابطه مستفیم دارد) از رده خارج شده و جای خود را به موادی با نامهای مشابه یا بهتر است بگوییم گرید متفاوت تر مانند لوله پلی اتیلن PE100 و لوله پلی اتیلن PE80 داده است.

لوله های پلی اتیلن PE63 در گذشته ای نه چندان دور٬ جایگزین بسیار مناسبی برای انواع لوله و اتصلات فلزی بودند. اما به جهت سنگینی و چگالی بالا در تولیدات لوله های پلی اتیلن٬ بعضا دچار مشکلاتی می شدند که بیشتر آن به قیمت بالای این لوله ها در پروژه ها مربوط می شدند. . به همین دلیل با گذر زمان و بالا رفتن سطح مصرف این لوله و آشنایی و دست یابی به انواع مختلف لوله پلی اتیلن با گرید های مختلف و مقایسه قیمت لوله پلی اتلین PE63 با دیگر لوله های جایگزین٬ به نتیجه دست پیدا شد استفاده از این لوله با قیمت تمام شده آن مقرون به صرفه نمی باشد.

به همین دلیل موادی از پلی اتیلن با گرید pE80 تولید و جایگذین لوله پلی اتیلن PE63 شد که هم مقاومت بیشتری دارند و هم نسبت به لوله پل اتیلن PE63 بسیار سبک تر می باشند و متعاقبا هزینه تمام شده آن نیز در پروژه ها و استفاده های عمومی کمتر می باشد.

لذا این نوع مواد یعنی مواد پلی اتیلن  pe63  از گردونه تولید به مرور خارج گردید و گریدهای pe80  –pe100 جایگزین این نوع از مواد پلی اتیلن گردید که از همه لحاظ مناسبتر و مرقون به صرفه تر بود .

این مواد در حال حاضر از رده خارج می باشد و مورد استفاده قرار نمی گیرد .این مواد دارای دانسیته کمی نسبت به مواد جدیدتر بودند و بنابراین دارای وزن و ضخامت بیشتری هستند که هزینه تولید آن را بسیار بیشتر از مواد جدید تر می نماید که عملا استفاده از آن توجیه اقتصادی ندارد .

لوله پلی اتیلن PE63

لوله پلی اتیلن PE63

لوله پلی اتیلن PE63 در کجا بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد؟

همانطور که گفته شد لوله پلی اتیلن PE63 دیگر آنچمان مورد استفاده قرار نمیگیرد. اما بیشتر موارد استفاده آن در زمینه انتقال مواد شیمیایی٬ انتقال آب٬ مواد غذایی٬ سیالات گرم کننده و خنک کننده٬ گاز ها٬ دوغ آبها٬ سیستم های خلا٬ چه در روی زمین چه در زیر زمین بود . البته این موضوع که می گوییم بود به این معنا نیست که دیگر استفاده نمی شود. معنای آن این است که استفاده کمتری از لوله پلی اتیلن PE63 نسبت به لوله های پلی اتیلن PE80 و لوله های پلی اتیلن PE100 دارد.

لوله پلی اتیلن PE63

لوله پلی اتیلن PE63

قیمت لوله پلی اتیلن PE63

همانطور که می دانید به دلیل نواسانات قیمت در بازار لوله پلی اتیلن٬ ارائه قیمت دقیق لوله پلی اتیلن به صورت ثابت امکان پذیر نمی باشد. اما در صورتی که قصد دارید از قیمت لوله پلی اتیلن PE63 آگاه شوید٬ پیشنهاد ما به شما ارتباط با کارشناسان وزین پایپ می باشد. لازم به ذکر است ضمن دریافت قیمت دقیف لوله پلی اتیلن مورد نظر خود٬ در صورت ارتباط با کارشناسان فروش وزین پایپ می توانید مشاوره رایگان دریافت نمایید. این امر باعث می شود تا کارشناسان ما٬ راهنمایی دقیق و درستی به شما بدهند تا پروژه شما با کمترین خطا و کمترین هزینه راه اندازی و تکمیل گردد.

تماس با کارشناسان وزین پایپ

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا...