لوله پلی اتیلن کشاورزی

لوله پلی اتیلن کشاورزی

لوله پلی اتیلن

همانطور که بار ها در مقالات و توضیحات مختلف وزین پایپ برای شما عزیزان توضیح دادیم! لوله پلی اتیلن لوله ای است از جنس پلی اتیلن که این ماده ارزشمند (پلی اتیلن) با ترکیبات خاص و گرید های مختلف برای ساخت لوله های پلی اتیلن استفاده می شود و کاربرد های مختلف به جهت مصارف مختلف را به وجود می آورد.

از آنجا که بار ها در مورد این موضوع با هم صحبت کردیم به همین میزان توضیح در مورد توضیح لوله پلی اتیل بسنده می کنیم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با لوله پلی ایتلن از طریق لینک زیر اقدام نمایید.

لوله پلی اتیلن چیست و چه کاربردی دارد؟

همچنین می توانید در ارتباط با انواع لوله پلی اتیلن که شامل لوله پلی اتیلن فاضلابی، لوله پلی اتیلن مخابراتی، لوله پلی اتیلن آبرسانی است از طریق لینک مربوط به هر کدام اقدام نمایید.

لوله پلی اتیلن فاضلابی

لوله پلی اتیلن آبرسانی

لوله پلی اتیلن کشاورزی

یکی از موارد کاربرد لوله های پلی اتیلن در مصارف کشاورزی می باشد. از این لوله ها برای مواردی مانند کنترل منابع آب و صرفه جویی در مصرف آب استفاده می شود. لوله های پلی اتیلن به دلیل داشتن مقاومت، استحکام و ماندگاری بالا، ارزان قیمت بودن، وزن سبک، انعطاف پذیری و عدم آسیب پذیری در برابر نور خورشید، مقاومت در برابر خوردگی انواع مواد شیمیایی، اسیدی و بازها، داشتن استانداردهای بهداشتی و تولید در اندازه های مختلف در صنایع مختلف به ویژه کشاورزی کاربردهای بسیاری دارد.

از لوله های پلی اتیلن کشاورزی در اغلب مزارع و گلخانه ها استفاده می شود. از لوله هایی که دارای سایز بندی بزرگ هستند برای انتقال آب در شبکه های آبرسانی و از لوله هایی که سایز کوچک تری دارند برای آبیاری مزارع کشاورزی استفاده می شود.

لوله پلی اتیلن کشاورزی

لوله پلی اتیلن کشاورزی

انواع لوله پلی اتیلن کشاورزی

لوله پلی اتیلن کشاورزی به صورت متفاوتی با توجه به مصارف مختلف در کشاورزی ساخته می‌شود. برخی از انواع این لوله‌ها عبارتند از:

  1. لوله پلی اتیلن با قطر کم: این لوله‌ها برای استفاده در سیستم‌های قطره‌ای آبیاری و مخزن‌های ذخیره آب استفاده می‌شوند.
  2. لوله پلی اتیلن با قطر بالا: این لوله‌ها برای استفاده در سیستم‌های آبیاری محیطی مانند آبیاری با فشار و بارانی و همچنین برای دفع فاضلاب کشاورزی استفاده می‌شوند.
  3. لوله پلی اتیلن ضد خوردگی: این لوله‌ها با استفاده از موادی مانند پلی‌اتیلن متالوکسی تقویت شده‌اند و به صورت گسترده در سیستم‌های آبیاری و دفع فاضلاب استفاده می‌شوند.
  4. لوله پلی اتیلن الکتروفیوژن: این لوله‌ها با استفاده از فناوری الکتروفیوژن ساخته شده‌اند و به دلیل مقاومت بالا در برابر حرارت و خوردگی، برای استفاده در سیستم‌های آبیاری و دفع فاضلاب کاربرد دارند.
  5. لوله پلی اتیلن بدون درز: این لوله‌ها بدون درز ساخته شده‌اند و به دلیل عدم وجود درزها و اتصالات، برای استفاده در سیستم‌های آبیاری و دفع فاضلاب با ضریب اطمینان بالا مناسب هستند.

در ادامه توضیح مختصری در ارتباط با هر کدام به شما خواهیم داد…. پر در ادامه با وزین پایپ همراه باشید….

لوله پلی اتیلن با قطر کم

لوله پلی اتیلن با قطر کم، به لوله‌های پلاستیکی گفته می‌شود که قطر کمتر از ۳۲ میلی‌متر دارند. این لوله‌ها برای استفاده در سیستم‌های آبیاری قطره‌ای و مخزن‌های ذخیره آب مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لوله پلی اتیلن با قطر کم معمولاً از مواد پلی‌اتیلن با چگالی بالا ساخته می‌شوند و به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی و ضربه، در برابر شرایط سخت آب و هوایی و محیطی مقاومت بیشتری نسبت به لوله‌های فلزی دارند. همچنین، به دلیل عدم وجود درز در این لوله‌ها، نشت آب در آنها به حداقل می‌رسد و از این رو، ضایعات آب در آبیاری کمتر می‌شود.

لوله پلی اتیلن با قطر کم به دلیل انعطاف پذیری بالا و وزن کم، در نصب و حمل و نقل آسان هستند و در برابر شرایط سخت آب و هوایی، اشعه‌های خورشید و حشرات مقاومت بیشتری دارند. به دلیل قیمت مناسب و عمر طولانی، این لوله‌ها به یکی از انتخاب‌های مناسب برای کشاورزان در سیستم‌های آبیاری قطره‌ای تبدیل شده‌اند.

لوله پلی اتیلن با قطر بالا

لوله پلی اتیلن با قطر بالا، به لوله‌های پلاستیکی گفته می‌شود که قطر آنها بیشتر از ۳۲ میلی‌متر است. این لوله‌ها به دلیل قطر بالای خود، برای مناسب برای انتقال آب در سیستم‌های آبیاری قطره‌ای، فاضلاب، گاز و نفت و همچنین انتقال مواد شیمیایی و کشاورزی به کار می‌روند.

لوله پلی اتیلن با قطر بالا عمدتاً از مواد پلی‌اتیلن با چگالی کمتر ساخته می‌شوند. در برابر شرایط سخت آب و هوایی و محیطی نیز، این لوله‌ها مقاومت بیشتری دارند و عمر طولانی‌تری نسبت به لوله‌های فلزی دارند. همچنین، به دلیل وجود اتصالات فشارقوی در این لوله‌ها، از نشت آب در طول انتقال جلوگیری می‌شود.

لوله پلی اتیلن با قطر بالا به دلیل قیمت مناسب، عمر طولانی، مقاومت بالا در برابر خوردگی و ضربه، و وزن کمتر نسبت به لوله‌های فلزی، به عنوان یکی از انتخاب‌های مناسب در بسیاری از صنایع، از جمله صنعت نفت، صنعت گاز، کشاورزی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لوله پلی اتیلن ضد خوردگی

لوله پلی اتیلن ضد خوردگی، یک نوع لوله پلی اتیلن است که با استفاده از موادی با خصوصیات خاص ساخته شده است تا در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاومت کند. این لوله‌ها به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی، عمر طولانی و کاربردهای گسترده در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لوله پلی اتیلن ضد خوردگی معمولاً از موادی با خصوصیات خاص ساخته می‌شود که در برابر عوامل محیطی مانند رطوبت، اشعه ماوراء بنفش و اکسیژن مقاومت کنند. برخی از مواد استفاده شده در تولید این لوله‌ها شامل پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE)، پلی اتیلن با چگالی بسیار بالا (UHMWPE) و پلی اتیلن با چگالی فوق العاده بالا (VHMWPE) هستند.

از لوله پلی اتیلن ضد خوردگی در بسیاری از صنایع استفاده می‌شود، از جمله صنایع شیمیایی، نفت و گاز، پتروشیمی، کشاورزی، آب و فاضلاب و صنایع غذایی. در بسیاری از این کاربردها، این لوله‌ها جایگزین مناسبی برای لوله‌های فلزی قدیمی با خوردگی هستند و به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی، هزینه‌های نگهداری و تعمیرات را به حداقل می‌رسانند.

لوله پلی اتیلن الکتروفیوژن

لوله پلی اتیلن الکتروفیوژن (Electrofusion Polyethylene Pipe) یک نوع لوله پلی اتیلن است که در اتصالات لوله‌های پلی اتیلنی به کار می‌رود. در این روش، با استفاده از دستگاه الکتروفیوژن، لوله‌های پلی اتیلن در نقاط اتصال به هم جوش داده می‌شوند. این روش اتصال، جوش جایگزین برای روش‌های معمول اتصال لوله‌های پلی اتیلن است که به وسیله اتصالات پیچ و مهره، فلنچ و مفصل انجام می‌شود.

لوله پلی اتیلن الکتروفیوژن با داشتن اتصالات جوش داده شده در نقاط اتصال، به طور کامل بدون نیاز به اتصالات اضافی، هوا و آب را درون لوله نگه می‌دارد. این نوع اتصالات بسیار مقاوم و قوی بوده و در برابر فشار و اثرات ناشی از انقباض و تغییرات دمایی نیز مقاوم هستند. همچنین، اتصالات الکتروفیوژن به دلیل نبود اتصالات پیچ و مهره، فلنچ و مفصل، می‌توانند هزینه‌های نگهداری و نصب را به حداقل برسانند و عمر طولانی‌تری نسبت به اتصالات دیگر داشته باشند.

لوله‌های پلی اتیلن الکتروفیوژن در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند، از جمله صنایع آب و فاضلاب، نفت و گاز، کشاورزی، ساختمانی و فضای باز.

لوله پلی اتیلن بدون درز

لوله پلی اتیلن بدون درز (Seamless Polyethylene Pipe)، یک نوع لوله پلی اتیلن است که در تولید آن از روش هایی مانند فرآیند استخراج نوار، فرآیند حرارتی به نام PERT و یا استفاده از لایه های ضخیم پلی اتیلن برای اتصال به هم استفاده می‌شود. در این نوع لوله پلی اتیلن، در بدو ورود مواد اولیه به داخل دستگاه تولید، نوار لوله ایجاد می‌شود که در نتیجه بدون وجود درز سرعت جریان آب و گاز را بالا می‌برد و عمر مفید آن را افزایش می‌دهد.

لوله پلی اتیلن بدون درز عمدتا در سیستم‌های توزیع گاز طبیعی، انتقال آب، فاضلاب، نفت و صنایع شیمیایی استفاده می‌شود. در مقایسه با لوله‌های پلی اتیلن جوش داده شده، لوله‌های بدون درز دارای کیفیت و مقاومت بالاتری هستند و همچنین راندمان انتقال بهتری دارند. با توجه به عدم وجود درز در این نوع لوله، خطر نشتی به شدت کاهش می‌یابد و بنابراین این نوع لوله می‌تواند برای کاربردهایی مانند توزیع آب شرب و مصارف غذایی مناسب باشد.

مهمترین مزایای خرید و نصب لوله پلی اتیلن کشاورزی

با استفاده از برخی اتصالات پلی اتیلن می توانید شدت و میزان آب خروجی را برای مواردی از قبیل آبیاری زمین های کشاورزی، باغ و گلخانه ها کنترل کنید و در مصرف آب صرفه جویی نمایید. از لوله پلی اتیلن کشاورزی برای جلوگیری از هدر رفتن آب و مصرف بهینه منابع آبی استفاده می شود.

با استفاده از لوله های پلی اتیلن می توانید بر نحوه انتقال و کنترل آب مصرفی زمین های کشاورزی مدیریت داشته باشید و برای مواردی از قبیل آبیاری قطره ای، آبیاری تحت فشار، آبیاری بارانی، آبیاری موضعی و آبیاری به روش نوار آبیاری از این محصول استفاده نمایید.

برای جلوگیری از تبخیر آب و یا فرورفتن آن درون زمین می توانید از لوله پلی اتیلن کشاورزی دریچه دار استفاده کنید. هزینه نصب سیستم های آبرسانی و آبیای برای زمین های کشاورزی، باغ ها و گلخانه ها با استفاده از لوله های پلی اتیلن بسیار ارزان قیمت بوده و نسبت به آبیاری به روش سنتی و استفاده از کانال ها میزان هدر رفت آب نزدیک به صفر است.

همچنین به دلیل ماندگاری و دوام بالای لوله های کشاورزی پلی اتیلن، سیستم آبیاری شما پایدارتر بوده و هزینه های تعمیر و نگهداری از آن بسیار پایین خواهد بود.

همانطور که می دانید انواع لوله و اتصالات پلی اتیلن در سایزهای مختلف برای فشار کاری متفاوت وجود دارند که بر اساس نوع کاربردی که دارند این موارد قابل بررسی می باشد. در ادامه فهرستی از لوله و اتصالات پلی اتیلن که در کشاورزی، باغداری و آبیاری قطره ای مورد استفاده بیشتری دارند را معرفی خواهیم کرد.

  • نوار آبیاری پلی اتیلن
  • لوله پلی اتیلن ۱۰، ۱۲، ۱۶، ۲۰، ۲۵، ۳۲، ۴۰، ۵۰، ۶۳، ۷۵ و ۹۰ میلیمتری
  • اتصالات پیچی پلی اتیلن

لوله زهکشی پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن کشاورزی

لوله پلی اتیلن کشاورزی

به فرآیندی که طی آن میزان آب سطحی اضافه و همچنین سفره های آب زیرزمینی کم عمق مدیریت شده و میزان دفع آب و کیفیت آن برای پیشبرد اهداف اقتصادی و اجتماعی با هدف حفظ محیط زیست انجام می شود، زهکشی می گویند. به همین خاطر زهکشی یکی از عوامل مهم در بحث مدیریت منابع آب در زمین های کشاورزی محسوب می شود. بنابراین شرکت وزین پایپ با تولید لوله های زهکشی مشبک، نیمه مشبک . فیلتر دار پلی اتیلن سعی در کمک به حفظ محیط زیست دارد.

وزین پایپ با توجه به شرایط جوی و آب و هوایی کشور با استفاده از فرمولاسیون ویژه در تولید لوله های پلی اتیلن کشاورزی باعث ایجاد استحکام، مقاومت و ماندگاری بیشتر این محصول شده است. لوله های زهکش بصورت خرطومی مشبک و غیرمشبک تولید شده و امکان سفارش انواع لوله با طول و تعداد سوراخ های مورد نظر مشتری فراهم می باشد.

پرکاربردترین موارد استفاده لوله کشاورزی زهکشی

  • استفاده در مزارع کشاورزی برای خارج کردن آب اضافی ناشی از بارندگی و آبیاری
  • استفاده در زمین های کشاورزی که دارای خاک قلیایی و شور هستند
  • استفاده در پیرامون ساختمان ها، جاده ها و پل ها
  • استفاده در زمین های تفریحی و ورزشی

به دلیل نوسان قیمت شدید در بازار جهت کسب اطلاع در مورد قیمت لوله پلی اتیلن کشاورزی و خرید لوله پلی اتیلن کشاورزی با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید

را های ارتباطی وزین پایپ جهت اطلاع از قیمت لوله پلی اتیلن کشاورزی

از طریق آیکون واتس آب در قیمت گوشه سمت راست(پایین وبسایت) می توانید با کارشناسان ما به صورت مستقیم ارتباط برقرار نمایید و یا از طریق صفحه تماس با ما دیگر راه های ارتباطی را امتحان نمایید.