لوله پلی اتیلن, خرید لوله فاضلابی, خرید لوله کشاورزی, دسته بندی نشده, فروش لوله آبرسانی, فروش لوله فاضلابی, فروش لوله کشاورزی, قیمت لوله آبرسانی, قیمت لوله کشاورزی, لوله پلی اتیلن آبرسانی, لوله پلی اتیلن فاضلابی, لوله پلی اتیلن کشاورزی

لوله پلی اتیلن فشار قوی

لوله پلی اتیلن فشار قوی

لوله پلی اتیلن فشار قوی

لوله پلی اتیلن فشار قوی

لوله پلی اتیلن

لوله های پلی اتیلن از جمله جدیدترین انواع لوله هستند که از واحد منفرد اتیلن تشکیل شده است. اتیلن ها به صورت زنجیره ای به دنبال هم آرایش پیدا می کنند و یک پلیمر تشکیل می دهند. پلی اتیلن در صنعت پلاستیک کاربردها و نقش ویژه ای دارد و مهم ترین کاربرد آن در سیستم‌ های لوله کشی صنعتی، اتصالات گازرسانی، آبرسانی، ساختمان سازی و … است.

لوله پلی اتیلن فشار قوی

لوله پلی اتیلن فشار قوی از لوله های منعطف با ویژگی های منحصر به فرد است. متریال به کار رفته در ساخت لوله، ترموپلاستیک یا پلاستیک گرمانرم است که منجر به پیداش ویژگی هایی همچون پیوند مولکولی قوی و نفوذ ناپذیری عالی می شود. لوله فشار قوی در فشارهای 6 الی 32 اتمسفر به خوبی به کار می رود و این ویژگی هیچ ارتباطی به ضخامت زیاد لوله ندارد.

امروزه گریدهای مختلف لوله های پلی اتیلن ساخته می شود که عین وزن کم، مقاومت عالی دارند و بسیار مستحکم هستند. همچنین در برابر اشعه های نور خورشید بدون تغییر باقی می مانند.

لوله پلی اتیلن فشار قوی در طول و ابعاد مختلف تولید و عرضه می‌شود و مصرف کنندگان در وزین پایپ این گزینه را دارند که به منظور کدگذاری؛ رنگی خاص، نوار یا پوشش کامل را انتخاب کنند.

لوله پلی اتیلن فشار قوی را می‌توان با روش‌های مختلفی از جمله اتصالات پلی اتیلن، اتصالات الکتروفیوژن، اتصالات فشاری، اتصالات جوش لب به لب یا اتصالات لوله کوتاه، اتصالات انتقال HDPE و اتصالات آداپتور رزوه ای BSP متصل کرد.

لوله پلی اتیلن فشار قوی

لوله پلی اتیلن فشار قوی

انواع لوله پلی اتیلن فشار قوی

انواع لوله های پلی اتیلن فشار قوی را می‌توان به دسته‌های لوله‌ پلی اتیلن گازرسانی، لوله پلی اتیلن آبرسانی و لوله پلی اتیلن فاضلابی تقسیم کرد.

لوله پلی اتیلن گازرسانی

کاربرد لوله پلی اتیلن فشار قوی گازرسانی در انتقال گاز طبیعی و صنعت پتروشیمی است. چون مقاومت این لوله‌ها در برابر آتش‌سوزی بالا است و طول عمر بالایی هم دارند، به یکی از بهترین گزینه‌ها برای گازرسانی در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی تبدیل شده‌اند.

جهت اطلاع بیشتر از لوله پلی اتیلن گازرسانی اینجا کلیک کنید.

لوله پلی اتیلن فاضلابی

از لوله‌ پلی اتیلن فشار قوی برای به جهت انتقال فاضلابی شهرید و روستایی نیز استفاده میشود. یکی از دلایل محبویت این لوله ها در سیستم فاضلابی٬ عدم ایجاد رسوب در آن ها٬ سهولت نصب٬ مقاومت در برابر فشار٬ مقاومت در برابر واکنش های شیمیایی و … می باشد.

جهت اطلاع بیشتر از لوله پلی اتیلن فاضلابی اینجا کلیک کنید .

لوله پلی اتیلن آبرسانی

لوله های پلی اتیلن فشار قوی به جز انتقال آب در کشاورزی، برای انتقال آب آشامیدنی با فشار بین ۲.۵ تا ۲۵ بار هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. تفاوت لوله آبرسانی با دیگر لوله‌ها این است که باید مخصوص آب شرب و بهداشتی باشد.

جهت اطلاع بیشتر از لوله پلی اتیلن آبرسانی اینجا کلیک کنید .

لوله پلی اتیلن فشار قوی

لوله پلی اتیلن فشار قوی

کاربرد لوله های پلی اتیلن فشار قوی

از لوله پلی اتیلن فشار قوی در خطوط انتقال گاز، انتقال فاضلاب های صنعتی، شهری و روستایی ، سیستم های آبیاری تحت فشار مانند آبیاری های متحرک، سیستم آبیاری قطره ای، بارانی، شبکه های زهکشی و سیستم های انتقال مایعات استفاده می شود.

لوله های پلی اتیلن فشار قوی می توانند فشار بالایی تا ۳۲ اتمسفر و حتی بالاتر را تحمل کنند .

این نوع لوله ها در ضخامت های مختلف برای کاربرد در متراژ های مختلف با قطرهای داخلی و خارجی متفاوت برای انواع نیاز ها تولید و عرضه می شوند.

ارتباط با کارشناسان جهت تهیه لوله پلی اتیلن فشار قوی

انواع اتصالات لوله پلی اتیلن

لوله های پلی اتیلن همانند انواع لوله های دیگر از روش های مختلفی به هم متصل می شوند. هر کدام از این روش ها در صنایع مختلفی به کار می روند.

  • اتصالات بات فیوژن به دو روش تزریقی و ماشینکاری انجام می شوند. اتصال لوله ها از طریق جوش لب به لب اتفاق میفتد.
  • اتصالات الکتروفیوژن که بیشتر در صنعت گاز کاربرد دارد.
  • اتصالات فلنجدار که به وسیله پیچ و مهره انجام می شود و بسیار ساده است.
  • اتصالات رزوه ای که معمولا در صنعت کشاورزی کاربرد دارد.

 

لوله پلی اتیلن فشار قوی

لوله پلی اتیلن فشار قوی

مزایای لوله پلی اتیلن فشار قوی

مزایای استفاده از لوله های پلی اتیلن نسبت به لوله های فلزی بسیار زیاد است از جمله : استحکام، دوام و روش نصب آسان لوله و اتصالات پلی اتیلن، کیفیت بالا، طول عمر مفید بالا، سهولت در اجرا و نصب و هزینه های بسیار پایین لوله های پلی اتیلن در مقابل لوله های فلزی باعث شده تا در نهایت این لوله های پلاستیکی به راحتی جایگاه لوله های فلزی را بگیرند.

بیشتر بخوانید : لوله پلی اتیلن چیست + کاربرد و مزایا

لوله‌های فشاری قوی PE همانند انواع لوله‌های دیگر می‌توانند مزایا و معایب خاص خود را داشته باشند. از مهم‌ترین مزیت‌های این لوله‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • این لوله‌ها از طول عمر بسیار زیادی برخوردارند و می‌توانند تا یک قرن استفاده شوند.
  • نصب لوله پلی اتیلن راحت و ساده بوده و صرفه اقتصادی بالایی دارد.
  • این لوله‌ها در برابر زنگ‌زدگی، مواد شیمیایی، رطوبت، خوردگی و … مقاومت بالایی دارند
  • وزن کمی داشته و حمل و نقل آن‌ها راحت است.
  • تغییرات دمایی را به خوبی تحمل کرده و از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردارند.
  • در برابر عوامل خارجی، نور خورشید و … مقاومت خوبی دارند
  • سطح داخلی صافی داشته و هیچ‌گونه اصطکاکی در مسیر سیال ایجاد نکرده و رسوب نمی‌کنند.
  • در برابر فشار و ضربه و مقاومت بالایی داشته و با محیط زیست سازگارند
لوله پلی اتیلن فشار قوی

لوله پلی اتیلن فشار قوی

یکی از مزایای اصلی لوله های پلی اتیلن خاصیت انعطاف پذیری بالای آنها است چرا که از مواد ترمو پلاستیک ساخته می شوند و  با توجه به اینکه از پیوند مولکولی قوی بهره می گیرند به یکی از پر استفاده ترین لوله های جهان تبدیل شده اند.

لوله پلی اتیلن از نوع فشار قوی برای صنایع مختلف استفاده می شود.

دیگر مزایای لوله های پلی اتیلن فشار قوی:

  • مقاوم در برابر پوسیدگی و زنگ زدگی
  • کم مصرف و صرفه جویی در هزینه های تعمیر و نگهداری
  • مقاومت عالی در برابر خوردگی و پوسیدگی
  • دارای وزن سبک
  • حمل آسان
  • مقاوم و مستحکم
  • عدم نشتی در محل اتصالات
  • اصطکاک پایین
  • مقرون به صرفه
  • دوستدار محیط زیست
  • مانع رسوب گیری در سطوح داخلی
  • توانایی حمل بالا در برابر فشار مکانیکی خارجی و داخلی
  • مقاوم در برابر اشعه نور خورشید
  • مقاوم در برابر زلزله
لوله پلی اتیلن فشار قوی

لوله پلی اتیلن فشار قوی

معایب لوله پلی اتیلن و اتصالات آن به ترتیب زیر می باشد

  • ضعف در مقابل مکش و خلا ایجاد شده در لوله پلی اتیلن
  • کم شدن مقاومت با افزایش دما و گذر زمان
  • نیاز به محافظت کردن در برابر اشعه ماوراء بنفش
  • مقاوم نبودن لوله ها در برابر برخی از مواد نفتی و شیمیایی
  • پیدایش خراش و بریدگی های عمیق در سطح لوله
  • امکان کاهش عمر مفید لوله در تماس با آب ‌های کلردار
  • ضعف در ردیابی لوله با دستگاه فلزیاب
لوله پلی اتیلن فشار قوی

لوله پلی اتیلن فشار قوی

قیمت لوله های پلی اتیلن فشار قوی

عوامل مختلفی منجمله : اندازه٬ وزن٬ گرید٬ مواد اولیه٬ قطر٬ کیفیت و …. بر قیمت لوله پلی اتیلن تاثیر گذار است. به عنوان مثال لوله پلی اتیلنی که سایز۱/۲ اینچ دارد در سه گرید درجه یک٬ درجه دو و درجه سه تولید و به بازار عرضه میگردد. برخی لوله ها دارای نشان استاندارد و برخی بدون نشان هستند! برخی از مواد اولیه درجه یک و برخی از مواد اولیه با کیفیت پایین استفاده شده و بسیاری موارد دیگر که بر قیمت لوله پلی اتیلن تاثیر گذار است.

البته این بدان معنا نیست که قیمت لوله پلی اتیلن برای این مواد بالا یا پایین است. درواقع اگر شما از فروشگاه ها یا مجموعه ها و تولید کنندگان معتبر خرید کنید! قیمت برای شما با جزئیات محاسبه میگردد و به صورت دقیق اعلام میشود و این کیفیت و شرایط و تنوع اعلام شده بسته به کار شما می باشد. ممکن است شما بخواهید برای کاری سطحی از لوله استفاده کنید در این صورت نیازی به تهیه یک لوله درجه یک و با کیفیت و دارای نشان استاندارد نمی باشید و نیازی نیست که هزینه بالایی برای آن پرداخت نمایید.

لوله پلی اتیلن به علت رابطه مستقیم با پتروشیمی و تغییر لحظه ای قیمت مواد پلی اتیلن، قیمت لوله هر لحظه در حال تغییر می باشد.

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر می توانید صفحه قیمت لوله پلی اتیلن را مشاهده و یا با کارشناسان ما ارتباط گرفته و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

لیست قیمت لوله پلی اتیلن 

ارتباط با کارشناسان وزین پایپ

لوله پلی اتیلن فشار قوی

لوله پلی اتیلن فشار قوی

جمع بندی

لوله پلی اتیلن فشار قوی یکی از انواع لوله پلی اتیلن است که از آن برای انتقال سیالات مایع و گاز با فشار بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. . لوله های پلی اتیلن فشار قوی در سایز های مختلف تولید می‌شوند و معمولا از ۱۶ میلی‌متر به بالا هستند.

لوله‌های پلی اتیلن به دلیل داشتن ویژگی‌هایی همچون وزن کم، نصب راحت، انعطاف‌پذیر و مقاومت بالا، سازگاری بالا محیط زیست و … بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. این لوله‌ها بر اساس فاکتورهای مختلفی دسته‌بندی می‌شوند. لوله پلی اتیلن فشار قوی نوعی لوله است که از مواد PE100 و PE80 و PE63 تولید می‌شود و در صنایع آب، فاضلاب، کشاورزی، گاز و … کاربردهای متعددی دارد و می‌تواند از فشار 6 تا 32 پاسکال را تحمل کند.

وزین پایپ تولید کننده انواع لوله های پلی یاتیلن و اتصالات

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا...