لوله پلی اتیلن, لوله پلی اتیلن آبرسانی, لوله پلی اتیلن فاضلابی, لوله پلی اتیلن کشاورزی

لوله پلی اتیلن تک جداره

لوله پلی اتیلن تک جداره

لوله پلی اتیلن تک جداره

لوله پلی اتیلن تک جداره

همانطور که از نام لوله پلی اتیلن تکجداره مشخص است این لوله از یک لایه پلی اتیلن تولید می گردد. لوله پلی اتیلن تک جداره یا لوله پلی اتیلن فشار قوی یکی از انواع لوله پلی اتیلن یا شاید بهتر است بگوییم پر کاربرد ترین لوله پلی اتیلن می باشد که به دلیل نوع کاربری خود طرفداران بسیار زیادی در سر تا سر جهان و صنایع مختلف دارد. از لوله پلی اتیلن تک جداره برای انتقال سیالات تحت فشار بالا استفاده می گردد.

اگر بخواهیم لوله های پلی اتیلن را بر اساس مواد اولیه استفاده شده در تولید لوله دسته بندی کنیم ٬ لوله پلی اتیلن تک جداره را می توان به دو دسته PE100 , PE80 تقسیم بندی کرد که هر کدام در زمینه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. این که بخواهیم بگویم کدام یک نسبت به دیگری کاربرد بیشتری دارد امری غیر متعارف است اما می توانیم شما را به صفحه توضیحات٬ موارد مورد استفاده و شرایط خود ارجاع دهیم تا مطالعه دقیق تری نسبت به آن ها داشته باشید.

اطلاعات مربوط به لوله پلی اتیلن PE100 را می توانید از طریق لینک زیر دنبال نمایید.

لوله پلی اتیلن PE100

یکی از مهم ترین خصوصیات و کاربردهای لوله پلی اتیلن تک جداره از نوع PE80 ٬ انتقال آب شرب و استفاده در سیستم های آتش نشانی می باشد.

تا انتهای این مطلب با وزین پایپ همراه باشید تا توضیحات کاملتری از لوله پلی اتیلن تک جداره در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

مزایای لوله پلی اتیلن تک جداره

خب بهتر است تا ابتدا به مهم ترین سوال که شاید اکثر دوستان را به این مقاله کوتاه کشانده پاسخ دهیم تا از اطلاف وقت شما عزیزان جلو گیری کنیم . مزایای لوله پلی اتیلن تک جداره کدام است؟

مزایای لوله پلی اتیلن تک جداره

مزایای لوله پلی اتیلن تک جداره

لوله پلی اتیلن تک جداره نیز مانند دیگر محصولات دارای مزایا و معایب مخصوص به خود می باشد که یکی از مهمترین مزیت های آن وزن پایین این دسته از لوله های انتقال آب و سیال می باشد. این امر باعث حمل و نقل بسیار آسان آن می گردد که میتوان گفت مهمترین مزیت و برتری نسبت به لوله ها فلزی به شمار می اید.

از طرف دیگر لوله پلی اتیلن تک جداره٬ مقاومت بسیار بالایی در برابر تغییرات آب و هوایی دارد. عموما این لوله ها قابلیت تحمل حرارت تا ۸۰ درجه سانتی گراد و قابلیت تحمل سرما و یخ زندگی تا دمایی نزدیک به منفی ۷۰ درجه سانتی گراد را دارند.

در نتیجه همین امر باعث می گردد که بتوان از این لوله در شرایط متفاوت آب و هوایی استفاده کرد. علاوه بر این٬ لوله پلی اتیلن٬ قابلیت تحمل فشار های بالا تا حدود ۱۶ اتمسفر را نیز دارد.

همچنین این نوع لوله پلی اتیلن در برابر اشعه مادون قرمز خورشید و انواع مختلف مواد شیمیایی نیز مقاومت بالایی دارند که این موضوع هم یکی از مهمترین مزیت های لوله پلی اتیلن تک جداره نسبت به لوله های پلاستیکی می باشد. در کنار این موارد٬ این لوله ها در برابر ضربه از مقاومت بسیار خوبی برخوردار می باشند.

لوله پلی اتیلن تک جداره قابلیت اتصال بسیار آسانی دارد و از انعطاف پذریری خوبی برخوردار است که سبب می گردد در هنگام اتصال سرعت و دقت بالا رفته و آسیب به لوله به نزدیک صفر برسد. همین موضوع موجب افزایش طول عمر لوله پلی اتیلن تک جداره نسبت به لوله فلزی و پلاستیکی گردد. لازم به ذکر است که لوله پلی اتیلن تک جداره در سایز ها و اندازه های مختلف تولید میشود و اتصلات متنوعی برای آن وجود دارد که باعث ساده تر شدن فرایند نصب آنها می شود.

بیشتر بخوانید : لوله پلی اتیلن چیست و چه کاربردی دارد؟

کاربرد لوله تک جداره پلی اتیلن

خب حال که بامزیت های لوله پلی اتیلن تک جداره آشنا شدید بیایید در خصوص کاربرد لوله پلی اتیلن تک جداره آشنا شویم پس با وزین پایپ همراه باشید.

کاربرد لوله پلی اتیلن تک جداره

کاربرد لوله پلی اتیلن تک جداره

لازم به ذکر است که مقاومت در برابر فشار و همینطور شرایط دمایی باعث گردیده که یکی از مهم ترین کاربردهای این دسته از لوله های فشار قوی٬ کاربرد در حوزه آبیاری و آبرسانی باشد. لوله پلی اتیلن تک جداره معمولا در حوزه کشاورزی و برای انتقال آب مورد استفاده قرار می گیرد.

لوله های قطره ای و لوله های تحت فشار استفاده شده در حوزه کشاورزی در این دسته قرار می گیرند. به علاوه از لوله های پلی اتیلن تک جداره برای سیستم ها و شبکه های زهکشی هم استفاده بسیاری می شود. به جهت انتقال آب شهری و روستایی نیز از لوله پلی اتیلن تک جداره استفاده می کنند. یکی از مزییت های لوله پلی اتیلن تک جداره٬ بهداشتی و غیر سمی بودن آنها می باشد که باعث می گردد گزینه بسیار مناسبی برای انتقال آب شرب یا آب شهری باشند.

لازم است بدانید که مقاومت به نسبت به خوردگی این لوله های باعث گردیده تا از آنها در سیستم های انتقال مایعات و فاضلاب صنعتی نیز استفاده شود. همچنین در حوزه برق و الکترونیک و مخابرات نیز از این لوله ها استفاده فراوانی می شود. لوله پلی اتیلن تک جداره به عنوان پوشش کابل های مخابراتی و کابل های برق مورد استفاده قرار می گیرند.

جهت آشنایی بیشتر با لوله پلی اتیلن آبرسانی می توانید به صفحه لوله پلی اتیلن آبرسانی در وزین پایپ مراجعه نمایید.

بیشترین کاربرد لوله پلی اتیلن تک جداره در چه مواردی است ؟

1) انتقال آب
2) استفاده به عنوان کاور کابل
3) انتقال گاز

فشار کاری لوله پلی اتیلن تک جداره چند بار مورد استفاده قرار می گیرد ؟

2 الی 40 بار

لوله پلی اتیلن تک جداره چگونه تولید می شود؟

خب حال که در ارتباط با کاربرد و مزیت لوله پلی اتیلن تک جداره صحبت کردیم و با آن آشنا شدیم! سوالی که پیش می اید این است که لوله پلی اتیلن تک جداره چگونه تولید می شود؟ در این بخش سعی داریم تا شما عزیزان را با روش تولید لوله پلی اتیلن تک جداره آشنا کنیم پس با وزین پایپ همراه باشید…

تولید لوله پلی اتیلن تک جداره

تولید لوله پلی اتیلن تک جداره

قبل از هر موضوعی لازم است بدانید که تولید لوله پلی اتیلن تک جداره٬ به روش اکستروژن انجام می شود. اکستروژن یکی از روش های حجمی برای تغییر دادن شکل و فرم مواد می باشد و محصول تولید شده به این روش از کیفیت بالایی برخوردار می باشد.

در فرایند تولید لوله پلی اتیلن تک جداره به روش اکستروژن ٬ ابتدا مواد اولیه به صورت گرانول در آمده و سپس در داخل دستگاه اکسترود قرار می گیرند. حرارت موجود در این دستگاه باعث ذوب شدن ماده اولیه می شود.

در مرحله بعد٬ مواد ذوب شده به وسیله یک میله مارپیچ که ماردون نامیده می شود به سمت جلو حرکت کرده و از اکسترودر خارج می شود و در قالب قرار می گیرند. پس از این مرحله٬ مواد اولیه از کالیبراتور عبور کرده و در تانک وکیوم قرار می گیرند. در این مرحله لوله شکل اولیه خود را پیدا می کند.

پس از آن٬ لوله های پلی اتیلن به وسیله آب خنک شده و در نهایت با استفاده از دستگاه کشنده از درون تانک خنک کننده و تانک خلاء کشیده می شوند. سپس شرکت تولید کننده لوله پلی اتیلن با استفاده از دستگاه های مارک زن٬ مشخصات فنی٬ نشان اختصاری شرکت٬ تاریخ تولید و دیگر اطلاعات لازم را بر روی لوله ثبت می کند. در مرحله بعدی لوله ها به وسیله دستگاه برش در ابعاد مختلف برش می خورند.

در انتها با استفاده از تست های مختلف٬ خصوصیات لوله پلی اتیلن مورد بررسی قرار گرفته و در صورت تایید٬ لوله آماده ارائه به بازار است.

چگونه این لوله را بخریم و قیمت آن به چه صورت است؟

همانطور که می دانید به دلیل نوسانات و تورم حاکم بر کشور در حال حاضر امکان ارائه قیمت به صورت ثابت وجود ندارد و مجموعه وزین پایپ با وجود تلاش بسیار در ارائه قیمت مناسب قادر به ارائه قیمت ثابت در وبسایت نمی باشد. به همین دلیل شما عزیزان می توایند از طریق راه های ارتباطی قرار داده شده در وبسایت با کارشناسان فروش ما ارتباط گرفته و در کنار استعلام قیمت لوله پلی اتیلن تک جداره مشاوره رایگان انجام دهید.

خرید لوله پلی اتیلن تک جداره

خرید لوله پلی اتیلن تک جداره

تلاش ما در جلب رضایت شماست به همین دلیل سعی بر آن داشتیم تا از کارشناسانی در مجموعه استفاده کنیم که علاوه بر تسلط علمی در ارتباط با لوله پلی اتیلن ٬ تجربه حضور در کارخانه تولید لوله پلی اتیلن و نصب لوله پلی اتیلن را نیز داشته باشند به همین دلیل پیشنهاد می کنیم تا قبل از خرید با کارشناسان ما صحبت کرده و مشاوره رایگان دریافت نمایید تا بهترین و مناسب ترین لوله را با قیمتی بسیار مناسب برای استفاده در مکان های مختلف دریافت نمایید.

ارتباط با کارشناسان فروش

اما بگذارید کمی در ارتباط با پارامتر های تاثیر گذار بر قیمت لوله پلی اتیلن با شما گفت و گو کنیم. یکی از مهم ترین پارامتر ها در تعیین قیمت لوله پلی اتیلن تک جداره٬ نوع مواد اولیه استفاده شده در تولید و کیفیت آن می باشد. همچنین سایزبندی این دسته از لوله ها نیز در تعیین قیمت آن نقش بسیار مهمی را بازی می کند. علاوه بر این٬ برند تولید کننده لوله پلی اتیلن ٬ گرید کیفی لوله و …. نیز در تعیین قیمت این محصول محبوب اثر گذار می باشد.

جمع بندی

لوله پلی اتیلن تک جداره یا لوله پلی اتیلن فشار قوی ٬ یکی از پرکاربرد ترین انواع لوله های پلی اتیلن می باشد. از مزییت های این لوله می توان به طول عمر بالا٬ غیر سمی بودن٬ بهداشتی بودن٬ مقاومت شیمیایی بالا٬ انعطاف پذیری خوب٬ سادگی فرایند نصب و …. اشاره کرد.

اما در خصوص کاربرد این لوله ها باید گفت که لوله پلی اتیلن تک جداره در زمینه انتقال آب شهری و روستایی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در زمینه کشاورزی برای انتقال آب به اراضی مختلف می توان از این لوله استفاده کرد. لوله پلی اتیلن تک جداره به عنوان پوششی برای کابل های برق و مخابرات نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا...