لوله پلی اتیلن

کاربرد لوله پلی اتیلن در صنعت برق

کاربرد لوله پلی اتیلن در صنعت برق

کاربرد لوله پلی اتیلن در صنعت برق

کاربرد لوله پلی اتیلن در صنعت برق

لوله پلی اتیلن

لوله‌ها از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین تجهیزاتی هستند که هزاران سال است برای انتقال سیالات مختلف از نقطه‌ای به نقطه دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند و می‌توانند بر اساس فاکتورهای مختلفی همچون جنس، سایز، رنگ، کاربرد، ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی و … دسته‌بندی شوند. لوله‌های پلی‌ اتیلن از جمله رایج‌ترین و کاربردی‌ترین لوله‌های پلیمری هستند که به واسطه ویژگی‌ها، قابلیت‌ها و مزیت‌های منحصربه‌فرد خود می‌توانند در صنایع متعددی مورد استفاده قرار بگیرند.

به طوری که می توان گفت از پرکاربردترین لوله ها، لوله های پلی اتیلن می باشد. این لوله از پلی اتیلن ساخته شده است که از خانواده پلیمرهای گرمانرم هستند و از مزیت ها و کاربردهای بسیار بالایی برخوردار می باشند. لوله های پلی اتیلن به دلیل وزن سبک و سهولت در بارگیری و حمل و نقل، کیفیت بالا، مقاوم در برابر شرایط مختلف آب و هوایی و نصب سریع و آسان به یکی از محبوب ترین و پر استفاده ترین لوله ها تبدیل شده است. از ویژگی های بسیار بارز این لوله ها می توان به مقاوم بودن آن ها در محیط های اسیدی و بازی اشاره کرد. به همین دلیل استفاده از آن ها روز به روز در حال افزایش است.

کاربرد لوله پلی اتیلن در صنعت برق

کاربرد لوله پلی اتیلن در صنعت برق

لوله پلی اتیلن در صنعت برق

لوله پلی اتیلن برقی یا لوله پلی اتیلن مخابراتی از جمله لوله‌های پلاستیکی یا پلیمری است. این لوله‌ها انعطاف پذیری بالایی دارند و عایق مهمی به حساب می‌آیند. زیرا از آن‌ها برای محافظت در برابر نفوذ آب باران و سرما و گرما از کابل‌های برق استفاده می‌شود. کاورینگ یا پوشش فرآیندی است که طی آن یک روپوش برای سیم های برق در نظر گرفته می شود.لوله های پلی اتیلنی کابلی به دلیل آنکه فشار داخلی به آن ها وارد نمی شود، در فشار های زیر 6 بار مورد استفاده قرار می گیرند و می توانند پوشش دهنده کابل های برق، فیبر نوری، سیم های متصل کننده تلفن و اینترنت استفاده می شود.

این کابل ها از سیم ها و کابل ها در برابر برخورد اجسام سنگین و آب باران (باران های اسیدی سیم های برق را از بین می برند) مورد استفاده قرار می گیرند.برای محافظت از سیم برق در برابر ضربه‌های بیرونی از لوله‌هایی استفاده می‌کنند که اصطلاحا به آن‌ها لوله برق می‌گویند. یکی از بهترین لوله‌های برقی که می‌توانید برای سیم کشی ساختمان خود استفاده کنید، لوله پلی اتیلن برقی است که به دور اتصالات برقی کشیده شده و مانع از بروز مشکل برای سیم‌های برق می‌گردد. از لوله پلی اتیلن برقی در نیروگاه‌های برق هم استفاده میشود که نتیجه آن علاوه بر حفظ سلامت کابل‌های برق، حفظ جان کارکنان مجموعه است.

کاربرد لوله پلی اتیلن در صنعت برق

کاربرد لوله پلی اتیلن در صنعت برق

ویژگی لوله پلی اتیلن در صنعت برق

این لوله ها وزن کمی دارند و به آسانی نصب می شوند. به عنوان یک عایق مناسب برای لوله کشی کابل های برق عمل می کنند. سطح داخلی لوله برق پلی اتیلن تقریبا هموار است و این امر ، مشکلی در عملکرد لوله ایجاد نمی کند. این لوله ها به صورت های تک جداره و دو جداره، مشکی ساده و خط دار، سفید ساده و خط دار و رنگی و با اندازه های 25، 32، 40، 50، 63، 75، 90، 110، 125، 160، 200 و 250 تولید می شوند

دیگر ویژگی های مورد استفاده لوله های پلی اتیلن در صنعت برق موارد زیر میباشد :

  • رشد و انتشار ترک به کندی در لوله‌های پلی اتیلن رخ می‌دهد. بر این اساس، اگر لوله‌های پلی اتیلن به طور ناگهانی ترک بخورند، ترک در طول لوله کشیده نمی‌شود.
  • لوله‌های پلی اتیلن عملکرد حرارتی خوبی دارند. به عبارت دیگر، محدوده مقاومت حرارتی گسترده‌ای را نشان می‌دهند. لوله‌ پلی اتیلن برق در دماهای پایین نیز تخریب نمی‌شود.
  • لوله‌های پلی اتیلن در برابر رطوبت بسیار مقاوم هستند.
  • لوله‌های پلی اتیلن، عایق‌های الکتریکی هستند و از گسترش آتش جلوگیری می‌کنند.

کاربرد لوله پلی اتیلن در صنعت برق

کاربرد لوله پلی اتیلن در صنعت برق

کاربرد لوله پلی اتیلن در صنعت برق

یکی از پرکاربردی ترین موارد استفاده از محصولات پلی اتیلن استفاده از آن به عنوان لوله های برق می باشد. از لوله برق پلی اتیلن در انواع ساختمان های مسکونی، تجاری، ورزشی و اداری استفاده می شود. این لوله ها دارای ویژگی ها و مزایای زیادی می باشند، از جمله این ویژگی ها می توان به نارسانا بودن، مقاوم در برابر رطوبت و نم، طول عمر بالا، انعطاف پذیری بالا، صرفه جویی در هزینه ها و نصب سریع و آسان اشاره کرد.

لوله پلی اتیلن برقی به دور سیم‌های برق کشیده می‌شود تا افراد هیچ تماسی با سطح سیم برق نداشته باشند و از سمت دیگر در صورت ضربه خوردن به سیم برق، از آسیب دیدن آن جلوگیری می‌کند.

در نیروگاه‌های فشار قوی، برای کنترل صدمات وارده به سیم برق از لوله پلی اتیلن کمک می‌گیرند. قبل از تولید لوله اپلی اتیلن برقی، سیم‌های برق در ساختمان‌ها بدون هیچ عایقی استفاده می‌شدند و در صورت بروز مشکل، هیچ لایه محافظی وجود نداشت. عدم وجود لایه محافظ سبب آسیب رساندن به خود سیم و انسان می‌شد و خطرات جدی به همراه داشت.

حساس‌ترین قسمت نیروگاه‌های تولید برق سیستم‌های خنک کننده‌ی لوله‌های آب می‌باشد .اگر سیستم خنک کننده دچار مشکل شود امکان آن وجود دارد که کل نیروگاه از کار بیافتد. لوله پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE)  یک انتخاب ایده‌آل برای نیروگاه‌های برق و نیروگاه‌های هسته‌ای به شمار می‌آید. پلی اتیلن دارای مقاومت سایشی بسیار بالایی است. در حقیقت آزمایشهای آزمایشگاهی اثبات کرده‌اند که لوله پلی اتیلن با چگالی بالا ( HDPE ) می‌توانند از 3 تا 5 برابر بیشتر لوله‌های فولادی عادی و یا با کیفیت بالا دوام بیاورند.

 

کاربرد لوله پلی اتیلن در صنعت برق

کاربرد لوله پلی اتیلن در صنعت برق

از اصلی ترین مشخصات لوله پلی اتیلن برق می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– مقاومت بالا در برابر ضربه

– مقاومت در برابر فشار(بسته به قدرت لوله خریداری شده، این لوله ها می توانند فشار 4، 6، و 10 اتمسفر را تحمل کنند)

– مقاومت بالا در برابر طیف وسیعی از مواد شیمیایی از جمله اسیدها، بازها و حلال ها

– مقاومت در برابر اشعه ماورابنفش(پلی اتیلن مقاومت خوبی در برابر اشعه ماوراء بنفش داشته که آن را برای کاربردهای خارج از منزل که ممکن است لوله در معرض نور خورشید قرار گیرد، انتخابی بی نظیر می کند)

– وزن کم

– عدم اشتعال در دماهای نسبتا بالا

– ضد آب بودن

– دارا بودن فرایند ساخت و تولید ساده

– نصب آسان

همچنین، در مورد سایز لوله پلی اتیلن برق نیز می توان آن ها را در اندازه های ۲۰ ، ۲۵ ، ۳۲ ، ۴۰ ، ۵۰ ، ۶۳ ، ۷۵ ، ۹۰ ، ۱۱۰ ، ۱۲۵ ، ۱۶۰ ، ۲۰۰ ، ۲۵۰ پیدا کرد.

کاربرد لوله پلی اتیلن در صنعت برق

کاربرد لوله پلی اتیلن در صنعت برق

معایب لوله پلی اتیلن در صنعت برق

۱. حساسیت به نور خورشید: پلی اتیلن حساسیت به نور خورشید دارد و اگر برای مدت زمان طولانی به نور خورشید نگران باشید، ممکن است شکل و شمایل آن تغییر کند.

۲. حساسیت به حرارت: در دماهای بالای ۸۰ درجه سانتی گراد، پلی اتیلن نرم می شود و ممکن است تغییر شکل دهد

۳. عدم مقاومت در برابر نور خورشید: پلی اتیلن تحت تأثیر نور خورشید و تابش ماوراء بنفش قرار گرفته، تغییر رنگ می‌دهد و در بلند مدت خراب می‌شود.البته اگر از موادی استفاده شده باشد که پلی اتیلن را در برابر اشعه ماورائ بنفش محافظت کند این عیب برطرف خواهد شد.

از آنجایی که هر ماده‌ای دارای مزایا و معایب خود می‌باشد، استفاده از پلی اتیلن در صنایع الکتریکی باید با توجه به شرایط و نیازهای مورد نظر صورت گیرد.

کاربرد لوله پلی اتیلن در صنعت برق

کاربرد لوله پلی اتیلن در صنعت برق

 قیمت لوله پلی اتیلن برق

همانطور که در بالاتر نیز مشاهده کردید، به دلیل تنوع بالای لوله های پلی اتیلن در اندازه ها و فشارهای مختلف، نمی توان یک قیمت ثابت را برای تمامی آن ها به کار برد. اما به طور کلی، هرچه اندازه و یا فشار قابل تحمل لوله شما بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد شد.

شرکت های زیادی هستند که لوله برق پلی اتیلن یا لوله پلی اتیلن مخابراتی را تولید می کنند و قیمت خرید این لوله ها متفاوت است. اما آنچه که بر روی قیمت این محصول تاثیر خواهد داشت فاکتورهایی مانند برند محصول، کیفیت و جنس لوله، اندازه و سایز آن، وزن و مقدار خریداری شده می باشد. اگر قصد خرید این محصول را دارید و می خواهید از قیمت دقیق لوله های برق اطلاع داشته باشید، می توانید با کارشناسان واحد فروش وزین پایپ ارتباط گرفته و از مشاوره رایگان بهره مند گردید.

کاربرد لوله پلی اتیلن در صنعت برق

کاربرد لوله پلی اتیلن در صنعت برق

جمع بندی

لوله پلی اتیلن با توجه به ساختار درونی و انواع گوناگونی که دارد در مصارف صنعتی مختلف و ساختمانی کاربرد وسیعی دارند. چنانچه شما به دنبال یک انتخاب مقرون به صرفه با طول عمر بالا و دوام و استحکام قابل قبول هستید ما به شما لوله پلی اتیلن را پیشنهاد می‌کنیم.

در کشور ما ایران با توجه به رشد تولید لوله پلی اتیلن توانسته‌ایم به عنوان یکی از قطب‌های تولید این محصول در جهان شناخته شویم. ویژگی و قابلیت‌های خاص این محصول موجب شده تا جایگزین مناسبی برای لوله‌های چدنی و بتنی باشد.

وزین پایپ به جهت بهره گیری از به روزترین فناوری ها و باکیفیت ترین مواد در تولید محصولات، آماده عرضه انواع لوله برق به متقاضیان خرید لوله برق می باشد. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد لوله برق یا لوله پلی اتیلن مخابراتی با کارشناسان فروش شرکت وزین پایپ ارتباط گرفته و خرید خود را به آسانی انجام دهید.

ارتباط با کارشناسان فروش وزین پایپ

وزین پایپ تولید کننده انواع لوله های پلی اتیلن و اتصالات 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا...