خرید لوله فاضلابی, دسته بندی نشده, فروش لوله فاضلابی, لوله پلی اتیلن, لوله پلی اتیلن فاضلابی

لوله کاروگیت چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

لوله کاروگیت دوجداره فاضلابی

لوله کاروگیت چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

لوله کاروگیت یا همان لوله پلی اتیلن دوجداره یکی از دیگر انواع لوله پلی اتیلن می باشد که به صورت دولایه یا دو جداره تولید می گردد. سطح داخلی لوله کاروگیت به صورت صاف و صیقلی و سطح خارجی آن به شکل موج دار می باشد. اصطلاحا به این سطح موج دار کاروگیت نیز گفته می شود و دلیل نام گذاری لوله های دوجداره به کاروگیت همین موضوع می باشد.

مورد استفاده لوله های دوجداره یا کاروگیت بیشتر به جهت انتقال مایعات و به ویژه فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد . دلیل این امر مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی٬ حرارت٬ خوردگی و …. می باشد. از این رو یکی دیگر از نام های لوله پلی اتیلن دوجداره یا همان کاروگیت! لوله پلی اتیلن فاضلابی یا لوله فاضلابی کاروگیت نیز می باشد.

انواع لوله کاروگیت

لوله های دوجداره یا همان کاروگیت به دو دسته اسپیرال و معمولی دسته بندی می شوند.

لوله کاروگیت اسپیرال : ساخت لوله کاروگیت اسپیرال به کمک دستگاه اکسترود صورت می گیرد. به این ترتیب که بعد از کوئنچ و خنک کردن به شکل مارپیچ در می آید. در اخر این حلقه ها به یکدیگر چسبیده و جداره خارجی لوله را تشکیل می دهند. پس از همه این ها نوبت به اضافه کردن جداره داخلی می باشد که از پلی اتیلن HDPE بوده و مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی و خورنده را دارد.

لوله های دوجداره پلی اتیلنی به دو دسته لوله کاروگیت اسپیرال و معمولی دسته بندی می شوند. که تفاوت این دو مرتبط به نحوه تولید آن ها است.
لوله دو جداره معمولی: جهت ساخت لوله های کاروگیت معمولی، مواد اولیه پلیمری قالب گیری شده و سپس به کمک پرس متصل می شوند.

ویژگی لوله کاروگیت

همانطور که در مطالب و مقالات گذشته خدمت شما عرض کردیم! لوله های پلی اتیلن دارای ویژگی های بسیاری نسبت به دیگر انواع لوله می باشند که لوله دوجداره نیز از این قاعده مستثنا نیست. در زیر به برخی از این ویژگی ها اشاره خواهیم نمود :

  • مقاومت بالا در برابر خوردگی و مواد شیمیایی (اسیدها، نمک ها و بازها)
  • مقاومت در برابر اشعه ماورا بنفش
  • تحمل فشارهای مکانیکی خارجی و امکان مدفون شدن و تحمل بار ترافیکی
  • عمر طولانی
  • انعطاف پذیری، سبکی وزن و حمل و نقل آسان
  • سرعت بالا در نصب و راه اندازی
  • قابلیت جوش پلاستیک
  • مقاوم در برابر سایش
  • مقاوم در برابر میکروارگانیسم ها به دلیل فقدان ارزش غذایی
لوله کاروگیت دوجداره فاضلابی

لوله کاروگیت دوجداره فاضلابی

ساختار لوله کاروگیت دو جداره

با در نظر گرفتن این که لوله کاروگیت دوجداره جهت استفاده در زیر خاک برای انتقال سیالات و فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد. ساخنار موج دار خارجی آن موجب می گردد تا خاک به صورت کامل اطراف لوله را در برگرفته و از وارد شدن فشار به لوله جلوگیری می کند. خاک اطرفا لوله باید حتما نرم و بدون سنگ و کلوخ و ریگ باشد.

نرمی خاک پیرامون لوله سبب انعطاف پذیری بیشتری در لوله شده و باعث مقاومت آن در مقابل فشار های خارجی می گردد. طول عمر این لوله بین ۵۰ تا ۷۵ سال محاسبه گردیده است.

مشخصات فنی و تخصصی لوله کاروگیت دو جداره

مشخصات فنی و کیفیت لوله کاروگیت مطابق با استاندار INSO9116-3 و DIN16961-2 می باشد که براساس آن کاروگیت نباید با مواد دیگری به جز گرانول، پودر و عناصر نام برده در استاندارد ترکیب شود. همچنین سایر آزمون های مربوط به مشخصات کیفیت محصول باید طبق استاندارد EN13476 باشد. لوله های کاروگیت بر اساس استاندارد آزمون های لوله های پلی اتیلن دوجداره تولید می شوند.

جالب است بدانید ٬ یک لوله پلی اتیلن می بایست از ۱۲ استاندارد طراحی و تست مقاومت عبود کرده تا بتواند به عنوان یک محصول مورد استفاده قرار گیرد. این استاندارد ها عبارتند از :

آزمون چگالی ( آزمون اول ) : مواد اولیه برای تولید لوله کاروگیت باید دارای استاندارد ISIRI175-5، و محصول تولید شده باید از استاندارد ISIRI9116 پیروی کند.
آزمون شاخص جریان مذاب MFI (آزمون دوم ): مواد اولیه استفاده شده در تولید و هم چنین لوله تولیدی باید شامل استاندارد های ISIRI6980 و ISIRI9116 باشند.
آزمون مقاومت حلقوی بلند مدت (آزمون سوم ): استاندارد های داخلی و بین المللی ISIRI9110 و DIN1961 تعیین کننده مقاومت حلقوی بلند مدت لوله دو جداره پلی اتیلنی هستند.
آزمون مقاومت حلقوی کوتاه مدت (آزمون چهارم ): لوله های کاروگیتی تولید شده باید از استاندارد داخلی ISIRI9116 و ایزو 9969 بهره مند باشند.
(آزمون پنجم) :‌ میزان انعطاف پذیری لوله با ISIRI9116 و EN1446 تایید می گردد.
(آزمون ششم ): میزان دوده: درصد دوده لوله اسپیرال توسط استاندارد داخلی ISIRI7175-2 و ISIRI9116 مشخص می شود.
(آزمون هفتم): پراکنش دوده که باید مطابق با استاندارد های تعیین شده ISIRI7175-6 و ISIRI9116 باشد.
(آزمون هشتم): آزمایش ضربه: استاندارد تعیین شده کشور ایران ISIRI9116 و استاندارد EN744 مقاومت کافی لول در برابر ضربه را تضمین می کنند.
(آزمون نهم): تست بازگشت حرارتی: لوله های کاروگیتی جهت گرفتن تاییدیه بازگشت حرارتی باید طبق استاندارد های ISIRI9116 و ISIRI7175-3 عمل کنند.
(آزمون دهم): تست کشش خطی لوله کاروگیت که بیانگر مقاومت آن در برابر نیرو های کششی است توسط استانداردهای ISIRR9116 و EN1979 تایید می شود.
(آزمون یازدهم و دوازدهم): شکل ظاهری لوله پلی اتیلن و نشانه گذاری لوله باید مطابق با استاندارد های داخلی ISIRI9116 باشد.

کاربرد های لوله دوجداره پلی اتیلنی

از لوله های کاروگیت به دلیل شیاردار بودن٬ انعطاف پذیری و استحکام بالای آن در هر جا که نیاز به انتقال سیالات از زیر زمین باشد استفاده می شود. برخی از رایج ترین کاربرد های این لوله عبارتند از :

  • سیستم آبیاری و به ویژه آبیاری قطره ای
  • خطوط انتقال فاضلاب در اگو شهری
  • جهت انتقال آب باران
  • انتقال مواد شیمیایی مانند اسید ها و باز ها
  • منهول ها
  • مخزن ذخیره مایعات
لوله کاروگیت دوجداره فاضلابی

لوله کاروگیت دوجداره فاضلابی

با وجود کاربرد های فراوان نام برده شده، اصلی ترین کاربرد آن در جمع آوری و انتقال آب و فاضلاب است. سیستم های زهکشی، انتقال آب باران و طوفان و جمع آوری فاضلاب مهم ترین کاربرد های لوله کاروگیتی هستند.

مزایای لوله کاروگیت

لوله کاروگیت از پلی اتیلن سخت و همانطور که در بالا اشاره شد با چگالی بالا تولید می شود. به همین علت در برابر مواد شیمیایی و گاز های خورنده کاملا مقاوم و واکنش پذیری کمی دارد. از سوی دیگر به دلیل وزن کم و استفاده مواد پلی اتیلنی کم تر در آن قیمت پایین ترین دارد.

همچنین علاوه بر طول عمر بالا این لوله ها قابلیت بازیافت دارند و بنابر این از دسته دوستاران محیط زیست بحساب می آیند.

بعضی دیگر از مزیت های لوله کاروگیت عبارتند از:

  • تنوع سایز
  • وزن کم و سبک
  • نصب راحت
لوله فاضلابی دوجداره

لوله فاضلابی دوجداره

  • طول عمر بالای 50 سال مقاومت در برابر مواد شیمایی خورنده و اسیدی
  • قابلیت اجرا به صورت دفنی و مقاومت بالا در برابر فشار های خارجی
  • مقاومت در برابر اشعه uv خورشید
  • صاف و صیقلی بودن سطح درونی و در نتیجه عدم وجود اصطکاک
  • امکان انجام جوش پلاستیکی

استاندارد تولید لوله کاروگیت

همانطور که در بخش مشخصات فنی لوله کاروگیت اشاره شد٬ به منظور اندازه گیری میزان بری سطح داخلی لوله کاروگیت و میزان موجدار بودن جداره خارجی آن٬ استاندارد ISIRI174 تعیین گردیده است. این استاندارد بیان می کند که آیا لوله برای نصب در زیر زمین مناسب است یا خیر؟

دیگر استاندارد لوله کاروگیت یا دوجداره ٬ استاندارد DIN16961-2 می باشد. این استاندارد نشان می دهد که در ساخت این لوله ها فقط از مواد استاندارد تعیین شده مانند گرانول و پودر استفاده شده است.

کنترل خواص لوله های کاروگیت مانند مقاومت مکانیکی توسط استاندارد EN13476 تعیین می شود. داشتن این استاندارد بیانگر قبولی لوله کاروگیت در آزمون های فنی می باشد.

سایز بندی لوله کاروگیت و کاربرد هر سایز در بخش های مختلف

به جهت استفاده از لوله کاروگیت در بخش های مختلف ٬ از درجه بندی یا سایز بندی های مختلف در زمان تولید استفاده می شود که در ادامه به کاربرد هر سایز خواهیم پرداخت .

لوله کاروگیت ۲۰۰ میلی متر فاضلابی

کاربرد لوله کاروگیت ۲۰۰ میل در خطوط انتقال فاضلاب شهری و مجتمع ها می باشد . سایز ۲۰۰ این لوله در خطوط جمع کننده ابتدایی زهکشی٬ انتقال آب های سطحی و رایزر ها و به کمک اتصالات کوپلر و واشر یا به صورت جوشی نصب می شود. کارخانه وزین پایپ ٬ لوله پلی اتیلن کاروگیت را در انواع فشار کاری ۱۶ – ۳۱.۵ – ۶۴ کیلونیوتن بر متر مربع تولید می کند. سایز ۲۰۰ این لوله به جهت حمل و نقل در طول ۶۰۰ متر به ماشین های تک محور و در طول ۱۵۰۰ متر به ماشین ترانزیت نیاز دارد. قیمت لوله کاروگیت سایز ۲۰۰ برای خطوط انتقال درون شهری و مجتمع های مسکونی بسیار با اهمیت می باشد.

لوله کاروگیت ۴۰۰ میلی متر فاضلابی

لوله کاروگیت ۴۰۰ میلیمتر یکی از پر کاربردترین لوله ها در شبکه انتقال پساب در خطوط اصلی می باشد. به منظور استحکام و آب بندی بالا٬ در هنگام نصب این لوله از اتصالات کوپلینگ و واشر میانی استفاده می شود.

لوله کاروگیت ۴۰۰ میلی متر یا لوله دوجداره کاروگیت با توجه به مکان نصب در دو نوع فشار کاری 16 – 31.5 کیلو نیوتن تولید می شود. سایز ۴۰۰ لوله کاروگیت دوجداره به منظور حمل نقل آسان در طول ۱۵۰ متر به ماشین تک محور و برای طول بیشتر از ۱۵۰ تا ۳۳۰ متر به ترانزیت نیاز دارد که این امر برای جابجایی باید مد نظر قرار گرفته شود.

لوله کاروگیت سایز ۵۰۰ میلیمتر فاضلابی

لوله کاروگیت سایز ۵۰۰ میلیمتر نیز از قطر زیاد آن به منظور استفاده در خطوط اصلی فاضلاب شهری٬ جمع آوری آب های سطحی و … استفاده می گردد. اتصالات این لوله در شبکه جمع آوری و انتقال سیالات با کوپلر و واشر انجام می شود . به منظور حمل و نقل لوله سایز ۵۰۰ در طول ۹۰ متر از ماشین های تک محور و در طول ۱۸۰ متر از ترانزیت استفاده می گردد.

لوله کاروگیت سایز ۶۰۰ میلی متر فاضلابی

لوله کاروگیت سایز ۶۰۰ میلیمتر با وزن تقریبی هر متر ۲۰ کیلوگرم در رنگ های زرد٬ نارنجی و آبی تولید می شود. از کاربرد های لوله سایز ۶۰۰ می توان به نصب در معابر دارای عبور و مرور و انتقال آب های سطحی اشاره نمود . این نوع لوله با ویژگی هایی مانند: مقاومت مکانیکی بالا٬ سطح شیاردار و قسمت داخلی صاف و همچنین در انواع دارای واشر ٬ بدون کوپلر٬ کوپلر مجزا در قالب های اسپیرال یا کاروگیت در کارخانه وزین پایپ تولید می شود .

حمل و نقل آسان لوله فاضلابی

حمل و نقل آسان لوله فاضلابی

لوله کاروگیت سایز ۸۰۰ و ۹۰۰ و ۱۰۰۰ میلی متر فاضلابی

لوله کاروگیت ۸۰۰ و لوله کاروگیت ‍۱۰۰۰ میلیمتر : قابل استفاده برای جابجایی فاضلاب و آب در شبکه اصلی و روی خیابان‌ها و همچنین برای زهکشی و انتقال آب رودخانه‌ها به صورت گرانشی. معمولا از لوله کاروگیت ۹۰۰ استفاده نمی‌شود و به جای آن از ۱۰۰۰ یا ۸۰۰ استفاده می‌شود.”

راهنمای نصب لوله‌های کاروگیت

تنظیم طول لوله بنا به اندازه لوله و شرایط تراشه، به‌صورت دستی یا با دستگاه انجام می‌شود. در استفاده از نوارهای اتصال و همانند آن دقت بسیار مهم است و در صورت لزوم باید از تجهیزات و تسمه‌های مناسب استفاده شود.

مرحله ۱
لوله کاروگیت فاضلابی را با ابزار و به طول دلخواه ببرید.
مرحله ۲
سپس اگر بخواهید به لوله بعدی وصل نمایید باید به کوپلر لوله بعدی نصب نموده و از واشر اب بندی در آن استفاده نمایید. البته لازم به ذکر است که تا لوله های قطر ۱۰۰۰ میلی متر این قابلیت کوپلر و واشر وجود داشته وبرای لوله های باسایز بزرگ تر نیاز به جوش اکستروژنی خواهد بود. در نهایت میتوانید این مرحله را برای طرف دیگر لوله تکرار کنید.
مرحله ۳
در نهایت باید اول و اخر لوله آماده شده بسته شود که معمولا به خروجی و وردوی مخزن های مختلف نگهداری و یا منهول متصل هستند.

قیمت لوله کاروگیت دوجداره فاضلابی

همانطور که در مطالب گذشته بیان کردیم٬ قیمت لوله پلی اتیلن به موارد مختلفی مانند : تحمل فشار٬ مواد اولیه٬ استاندارد٬ گرید لوله٬ متراژ ٬ منطقه جغرافیایی و …. بستگی دارد. اما موضوعی که مطرح است این است که لوله کاروگیت را از چه فروشنده ای خریداری کنیم تا با توجه به نیاز ما بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت را داشته باشد.

معمولا در این مواقع پیشنهاد وزین پایپ خرید لوله پلی اتیلن کاروگیت از فروشندگان معتبر٬ نمایندگان فروش مجموعه های بزرگ یا مستقیم از خود کارخانه است.

در این صورت شما ضمن دریافت بهترین لوله برای نیاز خود بالاترین کیفیت و پایین ترین قیمت بازار را دریافت خواهید کرد . در صورتی که فروشنده لوله معتبر باشد امکان دریافت ضمانت و خدمات پس از فروش را نیز خواهید داشت.

خرید لوله کاروگیت دوجداره فاضلابی

همانطور که در بالا اشاره شد بهترین گزینه برای خرید لوله کاروگیت دوجداره فاضلابی از نمایندگی های معتبر فروش یا مستقیم از خود کارخانه می باشد. شاید این سوال برای شما مطرح باشد که چگونه کارخانه و تولید کننده اصلی لوله را پیدا و با آنها ارتباط برقرار کنیم؟ در این صورت باید خدمت شما عرض کنیم که به راحتی و با یک پرس و جوی ساده یا تحقیق در اینترنت می توانید به کارخانه های دست اول ایران جهت خرید لوله کاروگیت دوجداره فاضلابی و یا دیگر انواع لوله پلی اتیلن مانند لوله پلی اتیلن کشاورزی٬ لوله پلی اتیلن آبرسانی٬ لوله پلی اتیلن مخابراتی٬ لوله پلی اتیلن گازرسانی و …. دسترسی پیدا کنید.

البته این موضوع قابل توجه است که برخی از کارخانه جات یا تولید کنندگان لوله پلی اتیلن به صورت مستقیم فروش نداشته و از طریق مراکز یا نمایندگی های فروش اقدام به فروش این لوله می نمایند که همین امر خود موجب بالارفتن قیمت لوله برای مصرف کننده می گردد.

وزین پایپ با بیش از ۳ دهه تجربه در زمینه تولید و توضیع انواع لوله و اتصالات پلی اتیلن٬ یکی از پیشگامان این صنعت به شمار می اید. ما در مجموعه وزین پایپ تلاش را بر این قرار دادیم تا مشتریان به راحتی بتوانند با کارشناسان فروش کارخانه ارتباط برقرار کرده و خرید خود را با خیالی راحت و قیمتی مناسب انجام دهند .

ارتباط با کارشناسان وزین پایپ

خرید خرید٬ استعلام قیمت و دریافت مشاوره رایگان قبل و بعد از خرید می توانید از طریق راه های ارتباطی قرار داده شده در صفحه تماس با ما وبسایت وزین پایپ اقدام به ارتباط با کارشناسان کرده و از خدمات ما بهره مند گردید.

تماس با وزین پایپ

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا...