دسته بندی نشده, لوله پلی اتیلن, لوله پلی اتیلن آبرسانی, لوله پلی اتیلن فاضلابی, لوله پلی اتیلن کشاورزی

کاربرد لوله پلی اتیلن در صنایع مختلف

لوله پلی اتیلن وکاربردآن در صنایع مختلف

کاربرد لوله پلی اتیلن در صنایع مختلف

کاربرد لوله پلی اتیلن در صنایع مختلف

لوله و انواع آن، یکی از مهم‌ترین ابزارها در صنایع مختلف هستند که به منظور انتقال سیالاتی مانند آب، گاز، مایعات و … استفاده می‌شوند. عامل‌هایی مانند نوع لوله بر اساس جنس، قیمت و مناسب بودن برای پروژه از عوامل دخیل در انتخاب لوله به شمار می‌روند. لوله پلی اتیلن به دلیل ویژگی‌هایی که دارد انتخاب تعداد زیادی از پیمانکاران در صنایع مختلف است

کاربرد‌های لوله پلی اتیلن چیست؟

این نوع از لوله‌ها در مقابل سایر انواع لوله‌های موجود در بازار، مزایای گسترده‌تری دارند. در واقع می توان ادعا داشت که تا به امروز از لوله‌های پلی اتیلن در مصارف گوناگونی استفاده شده و تا حد زیادی نیاز بسیاری از مردم را در سراسر جهان در مصارف مختلف رفع کرده است.

 انواع لوله پلی اتیلن، لوله هایی هستند که از مواد پلیمری پلی اتیلن تهیه می شوند. ویژگی های بسیار ارزنده این لوله ها موجب محبوبیت آن ها در بین صنایع شده است؛ از لوله های پلی اتیلنی در موارد عمومی و خاص استفاده می شود؛ لوله هایی که در تأسیسات معمولی ساختمان ها و شبکه های گازرسانی، آبیاری و آبرسانی کشاورزی و انتقال آب و فاضلاب به کار می روند، جزو لوله های معمولی و رایج طبقه بندی می شوند؛ کاربردهای خاص انواع لوله پلی اتیلن شامل مواردی نظیر انتقال آب از بستر دریا، لایروبی رودخانه ها و دریاچه ها، انتقال فاضلاب صنعتی، انتقال مواد نفتی و گازهای خورنده در سکوهای نفتی و پالایشگاه ها و همچنین نصب لوله در شبکه های آتش نشانی و معادن می باشند.

بیشتر بخوانید : لوله پلی اتیلن فاضلابی

هر آنچه درباره لوله پلی اتیلن (pe pipe) باید بدانید را با ذکر کاربردهای آن در این مقاله ارائه خواهیم داد تا به راحتی و با زبان ساده با لوله پلی اتیلن، انواع و کاربردهای آن در صنعت آشنا شوید

لوله پلی اتیلن وکاربردآن در صنایع مختلف

کاربرد لوله پلی اتیلن در صنایع مختلف

کاربرد لوله پلی اتیلن در صنایع مختلف

کاربرد لوله پلی اتیلن در آبیاری تحت فشار

کاربرد لوله پلی اتیلن در انتقال مواد شیمیایی

لوله های high grade  کاربرد آن در مناطق کویری و گرمسیری

کاربرد لوله پلی اتیلن در انتقال سیالات خنک کننده و گرم کننده صنعتی

لوله های پلی اتیلن کابلی

-لوله پلی اتیلن غیر استاندارد  در برابر آتش سوزی سیم های برق

کاربرد لوله پلی اتیلن در آبیاری سطحی

کاربرد لوله pe در آبیاری بارانی

کاربرد لوله پلی اتیلن در آبرسانی

لوله پلی اتیلن وکاربردآن در صنایع مختلف

کاربرد لوله پلی اتیلن در صنایع مختلف

 انواع لوله پلی اتیلن رایج در صنعت

لوله های پلی اتیلن به علت مزایای عالی که دارن در صنایع مختلف از انها استفاده میشود.  در هر صنعت ،از لوله های مربوط به آن صنعت، استفاده میشود.

لوله پلی اتیلن تک جداره ( پرمصرف ترین )

یکی از مدل‌های رایج لوله پلی اتیلن، نوع تک جداره است،این لوله در شبکه‌ آبرسانی تحت فشار و کشاورزی و آبیاری بارانی و قطره ای بیشترین کاربرد را دارد

بیشتر بخوانید : لوله پلی اتیلن آبرسانی

لوله پلی اتیلن دو جداره یا کاروگیت

یکی دیگر از انواع لوله‌های پلی اتیلن، مدل دو جداره است. از این لوله جهت انتقال فاضلاب و سیالات بدون فشار داخلی استفاده می‌شود.

لوله پلی اتیلن پنج لایه برای سرد و گرم و شوفاژ

این نوع لوله پلی اتیلن از سه جنس مختلف شامل چسب، پلیمر و آلومینیوم ساخته می‌شود. دو لایه چسب در لایه میانی، دو لایه پلیمر در سطح داخلی و خارجی و یک لایه آلومینیوم در مرکز، پنج لایه مختلف این لوله است. آلومینیوم به‌کار رفته در این لوله، باعث افزایش مقاومت آن در برابر فشار می‌شود. این مزیت از ورود اکسیژن به داخل لوله جلوگیری و از آن در برابر فرسودگی و آسیب‌ها محافظت می‌کند. وزن سبک، انعطاف‌پذیری بسیار بالا، مقاومت عالی در برابر خوردگی و فرسودگی و همچنین قابلیت اتصال ساده و راحت از ویژگی‌های این محصول است.

لوله پلی اتیلن کاروگیت

این نوع لوله همان لوله پلی اتیلن دو جداره است که برای افزایش مقاومت آن در برابر عبور سیالات دیگر عرضه شده است. سطح داخلی لوله، صاف و صیقلی طراحی می‌شود تا مایعات بدون هیچ‌گونه اصطکاکی و با سرعت مناسب حرکت کنند.

همچنین ساختار داخلی آن از ایجاد رسوب در داخل آن جلوگیری می‌کند. پوشش خارجی لوله به‌صورت شیاردار طراحی می‌شود که باعث افزایش مقاومت لوله در برابر ضربه و آسیب‌های احتمالی خواهد شد. مقاومت در برابر رسوبات و خوردگی، حمل و نقل آسان و مقاومت در برابر اشعه نور خورشید چند مورد از مزایای این لوله است.

لوله پلی اتیلن پوش فیت

این لوله پلی اتیلن را با اضافه کردن مقدار پلی‌پرویلین در ترکیبات ساختاری تولید می‌کنند. مواد پلی‌پرولین باعث افزایش مقاومت لوله در مقابل فرسودگی، صدمات و حتی پوسیدگی می‌شود. پس می‌توان گفت که پلی‌پرویلین دوام و ماندگاری لوله را لوله را افزایش می‌دهد. کاهش نشتی، نصب سریع و راحت، مقاوم در شرایط آب و هوایی مختلف، آب‌بندی کامل و همچنین امکان اتصال راحت، از ویژگی‌های لوله پوش فیت است.

لوله پلی اتیلن وکاربردآن در صنایع مختلف

کاربرد لوله پلی اتیلن در صنایع مختلف

کاربرد لوله پلی اتیلن درمصارف مختلف 

کابرد لوله پلی اتیلن بسیار زیاد است و از آن در بخش‌های مختلف استفاده می‌شود. اگر به چند مورد از کاربردهای این نوع لوله اشاره کنیم می‌توان موارد زیر را نام برد:

استفاده در آبرسانی شهری و روستایی؛

استفاده در شبکه گازرسانی؛

استفاده در شبکه فاضلاب شهری و روستایی؛

استفاده در سیستم‌های اطفا حریق و لوله‌های آتش‌نشانی؛

استفاده در استخرهای پرورش ماهی؛

خطوط انتقال آب دریا؛

استفاده در سیستم زهکشی؛

جهت انتقال فاضلاب صنعتی و انتقال مایعات؛

سیستم‌های آبیاری تحت فشار؛

جهت خطوط انتقال سیالات در کارخانه‌ها؛

استفاده به‌عنوان پوشش کابل‌های مخابراتی، فیبرنوری و کابل برقی؛

خطوط انتقال آب سرد در نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها و پتروشیمی؛

خطوط انتقال محصول‌های نفتی؛

استفاده در مخازن نگهداری مواد شیمیایی و تجهیزات آزمایشگاهی؛

لوله پلی اتیلن وکاربردآن در صنایع مختلف

کاربرد لوله پلی اتیلن در صنایع مختلف

علت استفاده از لوله پلی اتیلن

لوله‌های پلی‌اتیلنبا توجه به مشخصات منحصر بفرد خود دارای کاربرد‌های وسیعی در انتقال سیالات در پروژه‌های بزرگ صنعتی می‌باشند که این امر خود سبب تمایز این لوله‌ها  از سایر لوله‌ها خواهد شد. کيفيت بالا، قابل اطمينان بودن لوله پلی اتیلن، سهولت بارگيري و حمل و نقل لوله و اتصالات پلی اتیلنی به دليل وزن نسبتا پايين آنان و نصب سريع و آسان، پلی اتیلن را به بهترين انتخاب در پروژه‌هاي گوناگون تبديل کرده است و توانسته است در اکثر موارد به عنوان جايگزين سیستم‌های سنتی, خود را مطرح نمايد

بیشتر بخوانید : لوله پلی اتیلن کشاورزی

لوله پلی اتیلن چگونه در دفع رواناب ها کاربرد دارد؟

رواناب ها مانند انواع باران های مخلوط شده با سنگ ها و شن و ماسه می تواند در انواع لوله ها رسوب کند.خوشبختانه لوله های پلی اتیلنی در سطوح داخلی خودشان صاف و صیغلی هستند و همین موضوع باعث می شود رواناب داخل آن رسوب نکند.در واقع در لوله های پلی اتیلنی ضریب اصطکاک به حداقل خود می رسد.

کاربرد لوله پلی اتیلن در صنایع مختلف

کاربرد لوله پلی اتیلن در صنایع مختلف

کاربرد لوله پلی اتیلن در دفع فاضلاب های تجاری چیست؟

فاضلاب های تجاری در مقیاس بزرگتری از فاضلاب های ساختمانی قرار می گیرند و به نسبت، از لحاظ ساختاری به فاضلاب خانگی شبیه ترند.این فاضلاب ها ناشی از فعالیت مجتمع های بزرگ اداری تجاری است.برای دفع این نوع فاضلاب از لوله های اسپیرال و کاروگیت استفاده می شوند.

کاربرد لوله پلی اتیلن در صنایع مختلف

کاربرد لوله پلی اتیلن در صنایع مختلف

کاربرد لوله پلی اتیلنی در مقاومت در برابر اشعه فرابنفش

لوله های پلی اتیلنی می توانند تا 20 سال زیر اشعه مستقیم فرابنفش قرار بگیرند و دچار خوردگی یا نازک شدن سطح لوله نشوند.این در حالی است که لوله های پی وی سی حتی 3 سال هم نمی توانند در برابر نور آفتاب قرار بگیرند.

این موضوع در خطوط انتقال فاضلاب بین شهری در مناطق مرکزی کشور که گرم و خشک و حاوی آفتاب تندی است، بسیار مورد توجه می باشد

بیشتر بخوانید : لوله پلی اتیلن مخابراتی

از جمله مزایای لوله پلی اتیلن می‌توان موارد زیر را نام برد:

قابلیت اتصال آسان

انعطاف پذیری بالا

نصب آسان، سریع و کم‌هزینه لوله و اتصالات پلی اتیلن

عمر طولانی مدت لوله پلی اتیلن و کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری

مقاومت در مقابل خوردگی و اثر مواد شیمیایی مختلف

ضریب اصطکاک کم پلی اتیلن و ثابت بودن آن در طول کاربرد

بهداشتی و غیر سمی بودن لوله پلی اتیلن (مناسب برای آب شرب)

وجود سایزهای متنوع لوله و اتصالات پلی اتیلن

مقاومت در برابر آفتاب و اشعه ماوراء بنفش

کاربرد لوله پلی اتیلن در صنایع مختلف

کاربرد لوله پلی اتیلن در صنایع مختلف

لیست قیمت لوله های پلی اتیلن

هنگام انتخاب لوله‌های مناسب برای پروژه‌های ساختمانی و صنعتی، درک هزینه‌های اولیه و بلندمدت از اهمیت بالایی برخوردار است. وزین پایپ ، با ارائه محصولات با کیفیت و به صرفه، به مشتریان خود کمک می‌کند تا انتخاب‌های هوشمندانه‌ای داشته باشند.

وزین پایپ با بیش از ۳ دهه تجربه در زمینه تولید و توضیع انواع لوله و اتصالات پلی اتیلن٬ یکی از پیشگامان این صنعت به شمار می اید. ما در مجموعه وزین پایپ تلاش را بر این قرار دادیم تا مشتریان به راحتی بتوانند با کارشناسان فروش کارخانه ارتباط برقرار کرده و خرید خود را با خیالی راحت و قیمتی مناسب انجام دهند .

جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با لیست قیمت انواع لوله پلی اتیلن و نیوپایپ میتوانید از طریق راه های ارتباطی قرارداهد شده در سایت با کارشناسان فروش ارتباط برقرار کرده و اطلاعات لازم را کسب نمایید.

جمع بندی نهایی

لوله پلی اتیلن همانند دیگر لوله های فلزی و بتنی کاربردهای متعددی دارد. این لوله به سبب ویژگی های منحصر به فردی که دارد روز به روز بیشتر مورد توجه و استقبال قرار بگیرد. لوله پلی اتیلن در 3 نوع مختلف شامل لوله های تک جداره، لوله های دو جداره یا کاروگیت و لوله های اسپیرال وجود دارد. هر کدام دارای ویژگی های مختلفی بوده و در صنایع مختلفی به کار می روند.

وزین پایپ تولید کننده انواع لوله های پلی اتیلن 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا...