لوله پلی اتیلن فاضلابی, خرید لوله فاضلابی, دسته بندی نشده, فروش لوله فاضلابی

کاربرد لوله پلی اتیلن در انتقال فاضلاب

کاربرد لوله پلی اتیلن در انتقال فاضلاب

کاربرد لوله پلی اتیلن در انتقال فاضلاب

کاربرد لوله پلی اتیلن در انتقال فاضلاب

لوله پلی اتیلن

لوله‌های پلی اتیلن از قدیمی‌ترین انواع لوله و اتصالات هستند که قیمت بسیار مناسبی دارند؛ به همین دلیل برای بسیاری از مصارف خانگی و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در زمان انتخاب و خرید این محصولات در نظر داشته باشید؛ مقاومت شیمیایی آن‌ها است. این کمیت در واقع تعیین‌کننده طول عمر این محصولات است و مشخص می‌کند که مواد اسیدی و ویژگی‌های محل نصب چه تاثیری بر سلامت لوله خواهند داشت. به همین دلیل در این مقاله از روشاک می‌خواهیم مقاومت شیمیایی لوله پلی اتیلن را در برابر مواد مختلف بررسی کرده و علت اهمیت این موضوع را به شما توضیح دهیم.

کاربرد لوله پلی اتیلن در انتقال فاضلاب

کاربرد لوله پلی اتیلن در انتقال فاضلاب

لوله پلی اتیلن در انتقال فاظلابی

لوله پلی اتیلن فاضلاب یکی از انواع رایج لوله‌های PE هستند که در دو نوع شهری و خانگی تولید می‌شوند و به شکل لوله پلی اتیلن دوجداره (کاروگیت) می‌باشند. در ادامه این مقاله از سیوان لند با ما همراه باشید تا به بررسی کامل این لوله بپردازیم. هم‌چنین شما می‌توانید برای خرید یا اطلاع از لیست قیمت لوله پلی اتیلن وارد سایت سیوان لند شوید. سیوان لند بازار آنلاین صنعت ساختمان است که امکان خرید آنلاین مصالح و تجهیزات ساختمانی را فراهم آورده.

سیستم‌های فاضلاب برای جمع آوری آب‌های سطحی و یا فاضلاب‌های صنعتی در مجتمع‌های بزرگ صنعتی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چون نفوذ سیالات به عمق خاک می‌تواند ضربه جبران ناپذیری به پایه‌ها و تاسسیات زیر زمینی را وارد نماید. خوردگی، زنگ زدگی و آلودگی خاک از مهمترین دلایل جمع‌آوری آب و فاضلاب‌های صنعتی است .لوله پلی اتیلن و اتصالات پلی اتیلن پارس اتیلن کیش با خواص ضد خوردگی و مقاومت در برابر انواع مواد شیمیائی راه‌حل مناسبی برای جمع‌آوری و انتقال سیالات فاضلابی می باشد.

کاربرد لوله پلی اتیلن در انتقال فاضلاب

کاربرد لوله پلی اتیلن در انتقال فاضلاب

انواع لوله پلی اتیلن فاضلابی

به طور کلی لوله‌های پلی اتیلنی بر اساس نوع و محل کاربرد، دارای انواع گوناگونی از نظر دانسیته، ضخامت و سایز می‌باشند. لوله‌های فاضلابی نیز به همین صورت هستند و در هرجا باید از نوع مناسب آن‌ها استفاده کرد. همان‌طور که گفتیم دو نوع اصلی لوله های پلی اتیلن فاضلابی بر اساس محل مصرف، لوله‌های فاضلاب شهری و خانگی می‌باشند.

برای فاضلاب خانگی از لوله پلی اتیلن با فشار کم استفاده می‌شود و برای فاضلاب شهری، با توجه به افزایش حجم سیالات، محل استفاده از لوله و میزان مقاومت مورد نظر، از لوله فاضلابی کاروگیت یا سه جداره استفاده می‌شود. لوله پلی اتیلن فاضلابی را می‌توان به سه دسته‌ی زیر تقسیم کرد:

  • لوله‌های پلی اتیلنی تحت فشار LDPE. این لوله‌ها از پایداری مکانیکی برخوردار هستند و دارای خاصیت ارتجاعی می‌باشند. لوله‌های فاضلابی LDPE سه لایه هستند و از آن‌ها برای انتقال مایعاتی که فشارشان کمتر از 3 مگاپاسکال است استفاده می‌شود.
  • لوله‌های دانسیته بالای HDPE. این لوله‌های فاضلابی دوام بسیار بالایی دارند و در برابر شرایط خاص آب و هوایی مقاوم هستند؛ به طوری که حتی تا منفی 50 درجه سانتی‌گراد را هم می‌توانند تحمل کنند.
  • لوله پلی اتیلن فاضلابی کاروگیت. این لوله‌ها در فضای باز مورد استفاده قرار می‌گیرند و ساختاری دو لایه دارند که لایه بیرونی برای محافظت بیشتر از لوله در برابر عوامل بیرونی و افزایش مقاومت آن می‌باشد.

کاربرد لوله پلی اتیلن در انتقال فاضلاب

کاربرد لوله پلی اتیلن در انتقال فاضلاب

کاربرد لوله پلی اتیلن در سیستم انتقال فاضلاب

کاربرد لوله پلی اتیلن در انتقال فاضلاب و انواع مایعات است و در بسیاری از صنایع استفاده می‌شود. لوله‌هایی که از جنس پلی اتیلن ساخته می‌شوند، حاصل ترکیب اتم‌های کربن و هیدروژن هستند و از آن‌جا که پیوند مولکولی بسیار قدرتمندی با یکدیگر دارند، به خوبی پاسخگوی نیاز صنایع مختلف خواهند بود. لوله‌های پلی اتیلن در دو نوع تک‌جداره و دوجداره تولید می‌شوند که از لوله‌های تک جداره برای کابل‌های برق و … و از لوله دو جداره برای انتقال مایعات و فاضلاب استفاده می‌کنند. این لوله‌ها انواع مختلفی دارند که شامل لوله‌های گازی، آبرسانی، کابلی، فاضلابی و کشاورزی می‌شوند که در این مطلب ما قصد داریم در مورد کاربرد لوله پلی اتیلن فاضلابی صحبت کنیم.

کاربرد لوله پلی اتیلن در انتقال فاضلاب

کاربرد لوله پلی اتیلن در انتقال فاضلاب

لوله ‌های فاضلابی پلی اتیلن در جمع‌آوری انواع فاضلاب

  • فاظلاب خانگی
  • فاظلاب شهری یا صنعتی

در صورتی که بخواهید از لوله هایی مستحکم برای پروژه های زهکشی، فاضلابی و… استفاده کنید، فرقی ندارد این تاسیسات روزمینی یا زیرزمینی است نکته مهم یکپارچگی آن است. به طور مثال اگر بخواهید زیرساخت قوی برای جاده ها، پارکینگ ها و…. برای سیستم زهکشی استفاده کنید طبیعتا نمی تواند از هر نوع لوله ای که در بازار وجود دارد استفاده کرد. لوله فاضلابی با این جنس یکی از پرکاربردترین لوله هایی است که بدلیل جنس ترموپلاستیک و گاز اتیلن مورد استفاده در آن در بسیاری از پروژه های تاسیساتی آبیاری، زهکشی، مخابراتی و… است.

خرید لوله پلی اتیلن فاضلابی برای سیستم فاضلاب خانگی و شهری یکی از گزینه های اصلی است که می توان از نوع ظریف تر آن برای فاضلاب خانگی و از نوع ضخیم تر ان برای فاضلاب شهری استفاده کنید. این لوله ها طی سال های گذشته به دلیل دوام و استحکام و نیز چند لایه بودن آن تنها بخشی از مزایای این لوله ها است، در پروژه های بزرگ عمرانی و شهری مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتی که بخواهید اقدام به خرید این لوله ها کنید لازم است با دو مفهوم PN  و SDR به عنوان شاخص های فشار مجاز قابل تحمل و قطر بیرونی لوله و ضخامت دیواره آن آشنا باشید.

برای جمع آوری آب‌های سطحی و یا فاضلاب‌های صنعتی  در مجتمع‌های بزرگ صنعتی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چون نفوذ سیالات به عمق خاک می‌تواند ضربه جبران ناپذیری به پایه‌ها و تاسسیات زیر زمینی را وارد نماید.
خوردگی، زنگ زدگی و آلودگی خاک از مهمترین دلائل جمع‌آوری آب و فاضلاب‌های صنعتی است .

کاربرد لوله پلی اتیلن در انتقال فاضلاب

کاربرد لوله پلی اتیلن در انتقال فاضلاب

مزایای لوله پلی اتیلن در انتقال فاضلاب

استفاده از سیستم انتقال فاضلاب برای جمع‌آوری آب‌های سطحی و فاضلاب‌های صنعتی اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که نفوذ سیالات به عمق خاک می‌تواند ضربات جبران‌ناپذیری به پایه‌ها و تاسیسات زیرزمینی وارد کند. به‌همین خاطر استفاده از لوله‌های پلی اتیلن و اتصالات پلی اتیلن با خواص ضدخوردگی و مقاومت در برابر انواع آلودگی‌های شیمیایی راه حل مناسبی برای جمع‌آوری و انتقال سیالات است.

انتقال فاضلاب شهری توسط لوله‌های دفنی در زیر زمین انجام می‌شود. لوله‌های کاروگیت و لوله‌های اسپیرال پلی اتیلن به سبب طراحی با مقاومت حلقوی مناسب، فشارهای وارد شده در زیر زمین را به‌خوبی تحمل می‌کنند. همچنین این لوله‌ها از نظر مشخصات فنی سبک‌تر از لوله‌های پلی اتیلن تک جداره هستند و همین مسئله کار را راحت‌تر کرده است.

پشنهاد می شود پس از مطالعه مطلب فعلی مرتبط با کاربرد لوله پلی اتیلن در انتقال فاضلاب مطلب : لوله پلی اتیلن فاضلابی را نیز مطالعه نمایید.

درضمن طراحی مناسب لوله‌های پلی اتیلن فاضلابی باعث کاهش قیمت لوله و در نهایت هزینه کمتر انتقال فاضلاب می‌شود.ی از مزایای لوله پلی اتیلن فاضلابی این است که داخل آن‌ها صاف و صیقلی است و برای همین در صورت انتقال مواد فاضلابی، دچار رسوب نمی‌شوند و از بابت مشکلی به وجود نمی‌آورند. به همین دلیل کاربرد لوله های پلی اتیلن در انتقال آب های سطحی ناشی از بارندگی از دیگر ویژگی‌های این نوع لوله است.

در واقع این لوله‌ها برای انتقال آب‌های سطحی ناشی از بارندگی که اغلب دارای شن و ریگ‌های مختلف بوده و حتما این مواد باید در محیطی ایزوله منتقل شوند، گزینه خوبی به شمار می‌آیند. این لوله‌ها ضریب اصطکاک خوبی نیز دارند و برای همین رواناب‌ها را به خوبی انتقال می‌دهند. ‌استفاده از این نوع لوله به دلیل مزایای زیادی که دارد سبب شده تا مشتریان توجه ویژه ای به آن داشته باشند. از مهمترین مزیت هایی که مشتریان را برای خرید لوله فاضلابی ترغیب می کند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  ظرفیت زیاد جریان این لوله ها

یکی از مهمترین مزایای این لوله ها ظرفیت بالای جریان در آن ها است که سبب شده اصطکاک سیالات عبوری از آن بسیار کم باشد از همین رو مواد نیز نمی توانند در آن رسوب کنند. بنابراین به مرور زمان این لوله ها در مقایسه با انواع دیگر لوله کمتر دچار رسوب یا گرفتگی در مسیر عبور جریان فاضلاب می شود.

  •  مقاومت زیاد در برابر هوا

یکی از مهمترین مشکلاتی که بسیاری از انواع لوله مثل لوله پلیکا دارند مقاومت پایین آن ها در برابر هوا و جریان اشعه ماورا بنفش خورشید است. این مشکل اما در این لوله ها وجود ندارد. از همین رو خرید لوله فاضلابی مشکی به دلیل مقاومت در برابر اشعه خورشید و هوا برای تاسیسات لوله کشی روزمینی در اولویت است.

کاربرد لوله پلی اتیلن در انتقال فاضلاب

کاربرد لوله پلی اتیلن در انتقال فاضلاب

  •  نصب آسان

از دیگر مزایای مهم این لوله ها نصب آسان آن است که همین موضوع سبب شده هزینه استفاده از آن نیز بسیار مقرون به صرفه باشد. از مهمترین دلایلی که نصب این لوله ها را آسان کرده وزن سبک آن است. در نتیجه می توان از این لوله ها به راحتی برای مسافت های طولانی انواع تاسیسات آبیاری، مخابراتی، فاضلابی و زهکشی قابل استفاده باشد.

  •  انعطاف بالا

این انعطاف پذیری سبب شده این لوله ها بتوانند نوساناتی فشاری ناشی از ارتعاشات و تنش های حرکات زمین یا زیر دریا و گاهی به دلیل فرونشست معادل به راحتی متحمل شوند بدون اینکه کوچکترین آسیبی به آن وارد شود.

  •  دوام و ماندگاری زیاد

به دلیل متریالی به کار رفته در ساخت لوله پلی اتیلن و جنس مستحکمی که دارند، آن ها از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار هستند به گونه ای که می توان در طی سالیان طولانی از آن ها استفاده کرد.

  •  استحکام و مقاومت زیاد

لوله های فاضلابی در برابر طیف گسترده ای از مواد شیمیایی که می تواند باعث خوردگی لوله شود، مقاومت بالایی دارد از همین رو به راحتی می توان از این لوله ها برای تاسیسات لوله کشی فاضلاب، زهکشی، انتقال مواد شیمیایی و معدنی استفاده کرد.

  • قابل استفاده برای تاسیسات روزمینی

لوله های فاضلابی این جنس تاسیساتی در پروسه ساخت و ساز بی نیاز از ترانشه هستند. این موضوع هزینه های نصب را نیز تا حد زیادی کاهش می دهد بنابراین می توان با دلایل گفته شده دیگر تصمیم به استفاده از این لوله ها برای تاسیسات روزمینی گرفت.

  •  طول زیاد

آخرین نکته ای که می توان از آن به عنوان مزیت لوله های فاضلابی با این جنس برشمرد، طول آن و قابلیت استفاده از این لوله ها برای مسیرهای طولانی لوله کشی زیرزمینی و روزمینی است. این موضوع نیاز به اتصالات و هزینه نصب را تا حد زیادی کاهش می دهد. علاوه بر اینکه خطر نشتی نیز در این نوع لوله ها تا حد زیادی کم می باشد.

کاربرد لوله پلی اتیلن در انتقال فاضلاب

کاربرد لوله پلی اتیلن در انتقال فاضلاب

معایب لوله های پلی اتیلن در انتقال فاضلابی

در مقایسه با مزایای خرید لوله پلی اتیلن می توان از معایب آن صرفنظر نمود. در واقع میتوان به آنها نقاط ضعف گفت زیرا برای رفع آنها راه حلی وجود دارد. حال در این قسمت به بیان نقاط ضعف لوله های پلی اتیلن صرفا جهت برطرف کردن ابهامات و افزایش اطلاعات بیشتر خوانندگان پرداخته ایم.

  • کاهش مقاومت در گذر زمان و با افزایش دما
  • نیاز به حفاظت در مقابل تاثیر سوء اشعه UV 
  • ضعف در مقابل مکش و خلا  ایجاد شده در لوله
  • خراش و بریدگی های عمیق در سطح لوله در زمان حمل و نقل و یا نصب
  • امکان اثر مخرب برخی مواد نفتی و شیمیایی
  • ناتوانی در یافتن لوله در ترانشه با دستگاه فلزیاب
  • امکان کاهش عمر مفید لوله در اثر آب های کلردار

کاربرد لوله پلی اتیلن در انتقال فاضلاب

کاربرد لوله پلی اتیلن در انتقال فاضلاب

لیست قیمت لوله های پلی اتیلن فاضلابی

قیمت این لوله ها با توجه به قیمت مواد اولیه که توسط پتروشیمی ها تولید میشود تعیین می گردد. این لوله ها تولید داخلی در بازار موجود بوده که عوامل موثر زیادی در تعیین قیمت آنها دخیل می باشد. کیفیت و برند، شهرت کارخانه تولید کننده، درجه ی استاندارد ملی و بین المللی، داشتن ایزو، داشتن شناسنامه ی محصول، نشان استاندارد و کیفیت کالا، کیفیت متریال و مواد به کار رفته از جمله موارد تعیین کننده ی قیمت می باشند.

لیست قیمت لوله های پلی اتیلن فاضلابی را میتوانید  ازطریق راه های ارتباطی وب سایت وزین پایپ با کارشناسان  فروش  وزین پایپ درخواست نمائید.

کاربرد لوله پلی اتیلن در انتقال فاضلاب

کاربرد لوله پلی اتیلن در انتقال فاضلاب

جمع بندی

در نهایت، استفاده از لوله‌های پلی اتیلن در سیستم‌های انتقال فاضلاب نه تنها به عنوان یک راهکار پایدار و اقتصادی شناخته می‌شود، بلکه نقش بسزایی در تقویت زیرساخت‌های شهری و حفاظت از محیط زیست دارد. این فناوری، با ارائه راه‌حل‌های نوآورانه برای چالش‌های موجود در سیستم‌های سنتی انتقال فاضلاب، به بهبود کیفیت زندگی شهری و حفظ منابع طبیعی کمک می‌کند.

لوله پلی اتیلن فاضلابی یکی از انواع لوله‌های پلی اتیلنی است که برای انتقال فاضلاب‌های شهری، روستایی و خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. لوله های پلی اتیلن فاضلابی در سه نوع با دانسیته‌ی پایین، با دانسیته بالا و کاروگیت می‌باشند و هرکدام در محل خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در سایت وزین پایپ ، ما به دنبال ارائه راهکارهایی هستیم که نه تنها از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشند، بلکه به پایداری محیط زیست نیز کمک کنند. لوله‌های پلی اتیلن، با ویژگی‌های برجسته‌ای مانند مقاومت بالا در برابر خوردگی، عمر طولانی، انعطاف‌پذیری و سهولت نصب، گزینه‌ای ایده‌آل برای پروژه‌های مدرن انتقال فاضلاب محسوب می‌شوند. این لوله‌ها، با کاهش نیاز به نگهداری و تعمیرات مکرر، به کاهش هزینه‌های جاری کمک کرده و اطمینان از یک سیستم انتقال فاضلاب مطمئن و پایدار را فراهم می‌آورند.

وزین پایپ تولید کننده انواع لوله های پلی اتیلن و اتصالات

 

امیدواریم که مطلب کاربرد لوله پلی اتیلن در انتقال فاضلاب مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا...