لوله پلی اتیلن, دسته بندی نشده

لوله پلی اتیلن اسپیرال کاروگیت

لوله پلی اتیلن اسپیرال کاروگیت

لوله پلی اتیلن اسپیرال کاروگیت 

لوله پلی اتیلن  اسپیرال کاروگیت

لوله پلی اتیلن  اسپیرال کاروگیت : لوله اسپیرال پلی اتیلنی تولید شده به روش کاروگیت-اسپیرال نوع پیشرفته و پیچیده تر لوله های کاروگیت می باشد. در خط تولید لوله کاروگیت به لحاظ بالا بودن وزن و هزینه های قالب و متعلقات خط تولید، روش نوینی تحت عنوان تولید به روش اسپیرال ابداع شد. در روش تولید اسپیرال پروفیل های تشکیل دهنده دیواره دوجداره لوله به صورت مستطیل شکل (رو صاف – تو صاف) ساخته می شود.

لوله اسپیرال کاروگیت پلی اتیلن به لوله هایی گفته می شود که دارای دو جداره مجزا ، دیواره بیرونی بصورت پروفیل سیاه رنگ به شکل مارپیچ موج دار (اسپیرال) که دور تا دور لوله قرارگرفته و دارای استحکام بالایی می باشند. لایه داخلی لوله دوجداره زرد رنگ بصورت سطحی صاف ، جهت عبور سیالات مایع فاضلابی اسیدی ، قلیایی و پسابهای صنعتی با جریان ثقلی و کم فشار می‌باشد.

لوله پلی اتیلن اسپیرال کاروگیت

لوله پلی اتیلن اسپیرال کاروگیت

لوله های کاروگیت به دودسته تقسیم می شوند

  • یکی لوله های کاروگیت
  • دیگری لوله های اسپیرال کاروگیت

لوله کاروگیت پلی اتیلن: لوله کاروگیت یکی از انواع لوله های پلی اتیلن می باشد که به صورت دو جداره تولید می شود. سطح داخلی این لوله ها صاف و صیقلی و سطح خارجی آن ها به شکل موج دار یا کاروگیت می باشد. لوله کاروگیت بیشتر برای انتقال مایعات و به ویژه فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد. این لوله با نام های لوله خرطومی فاضلاب و یا لوله دو جداره فاضلابی پلی اتیلن و هم چنین لوله اسپیرال مسلح شناخته می شود.

لوله اسپیرال کارو گیت : لوله های کاروگیت ( Corrugate pipe – Spiral) از لوله های دو جداره ی از جنس پلی اتیلن دو جداره با دانسیته ی بالا HDPE هستند، که شامل pe80 ،  PE100 ، PE80 ، مواد پلی پروپلین PP یا پی وی سی  (pvc) می شوند و با ترکیب با مواد دیگر مانند مواد شیمیایی دیگر اعم از دوده و مستربچ رنگی به میزان کم تر از ۳ درصد مواد اولیه مستحکم می شوند. لایه‌ی بیرونی این لوله‌ها از به صورت شیار دار طراحی شده و به رنگ مشکی است و لایه ی درونی صاف و صیقلی بوده و می تواند به رنگ های آبی و زرد ساخته شود.

لوله پلی اتیلن اسپیرال کاروگیت

لوله پلی اتیلن اسپیرال کاروگیت

مزایای استفاده از لوله اسپیرال کاروگیت پلی اتیلن فاضلابی

لوله اسپیرال HDPE دارای سطح داخلی صاف و سفتی حلقه گسترده از  2SNالی 18SN

مقاومت در برابر عوامل بیولوژیکی و شیمیایی خواص رسوب ناپذیری و هیدرولیکی بدلیل صیقلی بودن سطح داخلی لوله

مونتاژ و اتصال آسان با استفاده از تکنولوژی های مختلف (جوشکاری اکستروژن و اتصال سوکت).قابلیت تولید در طول‌های استاندارد ( ۱۲- ۶ متر) و دلخواه

مقاوم در برابر سایش و تحمل پذیری در برابر بار ترافیکی

دارای انعطاف پذیری ، وزن سبک ، طول عمر زیاد ( حداقل ۵۰ سال)

لوله پلی اتیلن اسپیرال کاروگیت

لوله پلی اتیلن اسپیرال کاروگیت

ساختار لوله پلی اتیلن کارو گیت اسپیرال

ساختار لوله پلی اتیلن کاروگیت اسپیرال شامل موارد زیر میباشد:

  • لایه­‌ی داخلی لوله کاروگیت اسپیرال: لایه­‌ی داخلی لوله ­اسپیرال که برای عبور مایعات است، کاملا صاف و صیقلی است تا هم سرعت جریان مایع بالا رود و هم میزان اصطکاک سیال­‌های اسیدی و به شدت خورنده، کاهش یابد.
  • لایه­‌ی میانی لوله: این لایه همان بخشی است که مسئول مقاومت این لوله­‌ها در سطح داخلی است. در این بخش، از مواد چسبنده بسیار قوی و منعطف و کاملا استاندارد استفاده شده است.
  • لایه­‌ی خارجی: این بخش در برابر کلیه­‌ی عوامل و فاکتورهای خارجی و محیطی مقاومت نشان می‌­دهد که به علت وجود کربن سیاه و برخی از پلیمرها در ساختار آن است.
لوله پلی اتیلن اسپیرال کاروگیت

لوله پلی اتیلن اسپیرال کاروگیت

کاربرد لوله پلی اتیلن کاروگیت اسپیرال

سیستم فاضلاب بدون فشار باران در ساخت و ساز شهری

زهکشی آب طوفان بدون فشار در مهندسی راه

بهبودی

مجرای آب زیر زمینی و زهکشی ها

روکش سیم و کابل

تاسیسات تکنولوژیکی

مناسب برای انواع سیستم های زهکشی و فاضلاب مورد استفاده در ساخت و سازهای شهری، صنعتی، کشاورزی و مهندسی ترافیک.

با استفاده از فناوری شکل‌دهی و ترکیب فولاد پلاستیکی بسیاری از فناوری‌های ثبت شده شرکت ما، در لوله‌ها به طور قابل اعتماد ترکیب می‌شوند، عملکرد لوله‌ها بهبود می‌یابد و سختی حلقه لوله‌ها (بالاتر از SN10) افزایش می یابد.

این محصول را می توان با استفاده از روش های مختلفی برای انطباق با نیازهای پروژه های مختلف استفاده کرد تا به راحتی قابلیت اطمینان آب بندی و الزامات ساخت اتصال را برآورده کند.

لوله های اسپیرال HDPE  وزین پایپ با طراحی منطبق بر استانداردها و ویژگی های منحصر به فرد خود در کاربردهای زیرزمینی و زمینی مانند فاضلاب و زهکشی آب طوفان مورد استفاده قرار می گیرند.

لوله پلی اتیلن اسپیرال کاروگیت

لوله پلی اتیلن اسپیرال کاروگیت

معایب لوله پلی اتیلن اسپیرال کارو گیت

امکان ایجاد خراش و بریدگیهای عمیق در سطح لوله هنگام حمل و نصب لوله ها

نیاز به حفاظت در مقابل تاثیر سوء اشعه ماوراء بنفش

افت مقاومت با گذشت زمان و تشدید آن با افزایش درجه حرارت

ضعف در مقابل مکش و خلا  ایجاد شده در لوله

لوله پلی اتیلن اسپیرال کاروگیت

لوله پلی اتیلن اسپیرال کاروگیت

نصب لوله های پلی اتیلن اسپیرال کارو گیت

به منظور نصب لوله های اسپیرال کاروگیتی در سیستم فاضلاب بدون فشار باران در ساخت و ساز شهری زهکشی آب طوفان بدون فشار در مهندسی راه میتوان با روش های مختلفی از آن ها استفاده کرد. اولین روش استفاده  است که ساده ترین روش اتصال لوله ها می باشد. به منظور آب بندی لوله ها از واشر هایی با جنس لاستیک مصنوعی و یا پی وی اس استفاده می شود. روش دوم استفاده از باندهای کوپلینگ به همراه گسکت و یا بدون آن است. روش های دیگری مانند اتصال با کمربند به منظور اتصال لوله های سایز بالا و هم چنین با استفاده از جوش الکتروفیوژن نیز برای اتصال لوله های  اسپیرال کاروگیت کاربرد دارند.

لوله پلی اتیلن اسپیرال کاروگیت

لوله پلی اتیلن اسپیرال کاروگیت

استانداردهای تولیدلوله های پلی اتیلن اسپیرال کارو گیت

تولید لوله پلی اتیلن اسپیرال کاروگیت پترو آب حیات بر اساس استانداردهای زیر انجام می شود:

DIN 16961-2/1 لوله های ترموپلاستیک – سطوح بیرونی پروفیل، سطوح داخلی صاف

سیستم های لوله پلاستیکی DIN EN 13476 PE – بدون فشار، زیرزمینی، زهکشی و فاضلاب

TS 12312 لوله های ترموپلاستیک مارپیچی

ATV – DVWK –A 127E فاضلاب و سیستم های زهکشی – محاسبات استاتیک

CEN/TR 1046 لوله های ترموپلاستیک و سیستم های فاضلاب

DIN EN 1610 سیستم های فاضلاب و زهکشی

DIN 16947 لوله ها و اتصالات مبتنی بر ترموپلاستیک

ASTM F667 مشخصات عمومی لوله های کاروگیت پلی اتیلن با قطر بزرگ

ASTM F894 PE ویژگی های عمومی لوله های فاضلاب و زهکشی با قطر بزرگلوله های

لوله پلی اتیلن اسپیرال کاروگیت

لوله پلی اتیلن اسپیرال کاروگیت

تفاوت لوله های پلی اتیلن کارو گیت با لوله های پلی اتیلن اسپیرال کاروگیت

کاروگیت و لوله های اسپیرال کاروگیت هر دو از انواع لوله های پلی اتیلن میباشند که جهت انتقال فاضلابهای شهری و روستایی مورد استفاده قرار میگیرند. اما در این میان تفاوتهایی دارند که اختصارا به آن میپردازیم. لوله های کاروگیت لوله هایی با شکل ظاهریه کنگره ای شکل هستند که در ظاهر با لوله های اسپیرال کاروگیت به یک شکل دیده میشوند اما تفاوتهایی دارند ک عمدتاً در نوع ساخت آنهاست و لوله های کاروگیت عموما در سایز ۱۱۰ میلیمتر الی ۱۲۰۰ میلیمتر به صورت ۶ متری و اتصالی با نام کوپلر در انتهای لوله تولید میشوند که توسط یک واشر آببندی و متصل میگردند.

لوله های اسپیرال کاروگیت که دارای وجه تمایز زیادی با لوله  های کاروگیت هستند در چند مورد با لوله های کاروگیت تفاوتهایی دارند که بیشتر در نوع تولید و اتصال آنهاست.

لوله های اسپیرال کاروگیت توسط دو اکسترودر که یکی لایه بیرونی و دیگری لایه داخلی را تولید میکنند به اجماع میرسند و نهایتا لوله ای با مشخصات استاندارد از دستگاه خارج میگردد در واقع لوله های اسپیرال کاروگیت به نوعی تلفیق دو لایه از مواد پلی اتیلن زرد رنگ و مشکی رنگ میباشند که به صورت اسپیرال یا مارپیچ پس از گذراندن مراحلی به این شکل در می آیند مورد دیگر نوع اتصال این لوله هاست همانطور که گفته شد لوله های کاروگیت به صورت کوپلری به یکدیگر متصل میگردند یعنی یک اتصال نر و یک اتصال ماده اما در لوله های اسپیرال کاروگیت شریط متفاوت است و لوله  ها به صورت جوش اکستروژنی با دستگاه جوش به یکدیگر متصل میگردند و از استحکام بالایی نیز برخوردارند.

لوله پلی اتیلن اسپیرال کاروگیت

لوله پلی اتیلن اسپیرال کاروگیت

هزینه خرید لوله پلی اتیلن اسپیرال کارو گیت

لوله های اسپیرال کارو گیت از هر نظر مقرون به صرفه و اقتصادی می باشد. لوله های پلی اتیلن اسپیرال کارو گیت برای به کارگیری در صنایع آب فاضلاب سیستمهای تهویه شبکه های آبیاری زهکشی و …  پیشنهاد می گردد.   برای اطلاعات بیشتر در زمینه لیست قیمت لوله های پلی اتیلن تک جداره ، دو جداره ، پلی اتیلن اسپیرال کارو گیت ، انواع اتصالات و ….. به وب سایت وزین پایپ مراجعه کنید .

وزین پایپ با ارائه انواع لوله های پلی اتیلن و اتصالات در خدمت مشتریان عزیز می باشد.

لوله پلی اتیلن اسپیرال کاروگیت

لوله پلی اتیلن اسپیرال کاروگیت

جمع بندی

امروزه از لوله دوجداره  اسپیرال کاروگیت به شدت در صنعت نفت و گاز استفاده می شود. بنابراین به دست آوردن اطلاعات و تحقیق درباره عملکرد آن اهمیت زیادی دارد. در واقع با شناخت مزایا و معایب لوله های اسپیرال می توان انتظارات قانع کننده و معقولانه ای از لوله دوجداره کاروگیت اسپیرال داشت. وزین پایپ با در اختیار گذاشتن اطلاعات لازم به شما کمک میکند تا انتخاب درست در زمینه خرید و نصب لوله های پلی اتیلن در ساختمان سازی ، و شهری و کشاورزی و کاربرد های دیگر داشته باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا...