لوله پلی اتیلن, خرید لوله فاضلابی, دسته بندی نشده, فروش لوله فاضلابی, لوله پلی اتیلن فاضلابی

لوله های پلی اتیلن دو جداره اسپیرال

لوله های پلی اتیلن دو جداره اسپیرال

لوله های پلی اتیلن دو جداره اسپیرال

لوله های پلی اتیلن دو جداره اسپیرال

با پیشرفت سریع تکنولوژی در صنایع مختلف، نیاز به ابزار و تجهیزات خاص نیز در حال افزایش است. لوله‌های صنعتی خانواده بزرگی از لوله‌ها هستند که کاربردهای گوناگونی در صنعت ساختمان سازی و سایر صنایع مهم کشورها دارند. به عنوان مثال از لوله پلی اتیلن در جابجایی سیالات شیمیایی و از لوله زهکش و اتصالات pvc در سیستم‌های آبرسانی استفاده‌ می‌شود. لوله‌های صنعتی با متریال مختلف در قطر و ضخامت و با شکل‌های متفاوت سطح مقطع تولید می‌شوند. یکی از روش‌های تولید لوله فولادی روش اسپیرال است.

ساخت لوله روش‌های متفاوتی دارد، یکی از روش‌های تولید لوله، روش اسپیرال است که به محصول آن، لوله اسپیرال می‌گویند. اما سؤالی که ممکن است برای شما پیش آید این است که لوله اسپیرال چیست و چه کاربردی دارد؟ کاربرد لوله اسپیرال در صنایع مختلف متفاوت است؛ همچنین استانداردهای لوله اسپیرال نیز می‌تواند متفاوت باشد که در این مطلب به شرح هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

همانطور که اشاره کردیم، (لوله‌های‌ اسپیرال Spiral pipes) از خانواده لوله‌های فولادی محسوب می‌شود که با روش اسپیرال ساخته شده‌است. لوله‌های فولادی در این روش با استفاده از روش نورد گرم و به صورت مارپیچی در می‌آیند.

نوع جوش در این لوله‌ها بسیار مهم است؛ زیرا جوشکاری اصولی و با کیفیت به افزایش استحکام لوله در برابر فشار وارد شده به دیوراه آن کمک می‌کند. قبل از تولید لوله‌های اسپیرال در سال 1960، از لوله‌های درز دار در صنایع مرتبط استفاده می‌شد. امروزه هم لوله‌های درزدار مصارف بیشتری دارند. ابعاد این لوله‌ها بین 8 تا 120 اینچ است و از لحاظ کیفیت می‌توان گفت که با لوله‌های درز دار رقابت می‌کنند. فضای داخلی این لوله‌ها را سطح صاف و یکدستی در بر می‌گیرد تا زیان ناشی از اصطکاک را کاهش داده و این لوله‌ها را برای انتقال سیالات آماده کند.

از شکل ظاهری آن می‌توان حدس زد، جوشکاری این لوله به روش چرخشی انجام می‌شود. لوله‌ اسپیرال در زمینه رشد ترک‌ها رفتار بسیار بهتری نسبت به سایر لوله‌ها دارد که دلیل آن هم چقرمگی بیشتر این لوله در جهت محیطی است.

لوله های پلی اتیلن دو جداره اسپیرال

لوله های پلی اتیلن دو جداره اسپیرال

لوله های دو جداره به چند روش تولید می شود

  • لوله دو جداره کارو گیت اسپیرال
  • لوله دو جداره کور تیوب اسپیرال
  • لوله پلی اتیلن اسپیرال

در این مقاله به لوله های پلی اتیلن اسپیرال میخواهیم بپردازیم.

لوله پلی اتیلن  اسپیرال

لوله های اسپیرال کاروگیت برای انتقال انواع سیالات به کار گرفته می شود، سطح داخلی آن صاف و سطح بیرونی آن دندانه دار است. کاربردهای مختلفی در صنایع داشته و استفاده از آن مزایای متعددی را برای کاربران در پی دارد، اگر می خواهید با ویژگی ها، مزایا، موارد استفاده، قیمت، ساختار و… آن آشنا شوید، ما را همراهی کنید.

لوله های پلی اتیلن دو جداره اسپیرال

لوله های پلی اتیلن دو جداره اسپیرال

مزایای لوله پلی اتیلن اسپیرال

لوله‌های اسپیرال از خواص و ویژگی های مکانیکی و حرکتی بالایی برخوردار هستند. بنابراین گزینه خوبی برای استفاده در صنایع نفت و گاز می باشند. لوله اسپیرال با حفظ ابعاد یکسان تولید شده و از یکنواختی مطلوبی برخوردار است. یکنواختی لوله از پارامترهای مهم در صنایع نفت و گاز می باشد.

 این لوله ها گزینه مقرون به صرفه ای هستند و می توانند صرفه جویی اقتصادی را به همراه داشته باشند. ممکن است گاهی در زمان نصب نیاز به اقداماتی همچون خم کاری داشته باشیم.

لوله اسپیرال قابلیت خم کاری دارد و می تواند تامین کننده نیاز صنایع باشد. لوله اسپیرال برای تولید و ساخت تحت تاثیر عوامل مختلف همچون درزجوش و نورد ورق قرار می گیرند و همین موضوع مقاومت آن ها را در برابر شرایط و تنش های مختلف افزایش می دهد.

این لوله‌ها در برابر شکست و ترک، مقاومت و استحکام مناسبی دارد. تولید و فرآیند ساخت اسپیرال با حفظ انعطاف پذیری لوله انجام می شود. در واقع از یک ورق با عرض ثابت می توان لوله‌هایی با قطرهای گوناگون تولید کرد.

  • شاخص جریان مذاب

آزمون شاخص جریان مذاب سرعت جریان ذوب مواد در دما و زمان ثابت اندازه گیری می شود.

  • تست کشش درز 

با استفاده از دستگاه‌های تخصصی آزمایشگاهی، خواص مکانیکی لوله های پلی اتیلن، از جمله حداکثر استحکام در برابر بار خارجی، میزان تغییر طول در نقطه پارگی، تعیین ضریب الاستیسیته و میزان خمش تحت اثر بارهای سه نقطه ای را می توان اندازه گیری کرد.

  • اندازه گیری ابعاد و بررسی ظاهری لوله 

لوله های پلی اتیلن باید عاری از هرگونه ناصافی (داخلی و سطحی) باشند. فرورفتگی های جزئی به شرط آنکه ضخامت را تا کمتر از حد مجاز کاهش ندهند مجاز هستند. تعیین دقیق ضخامت جداره لوله، با استفاده از کولیس های کالیبره در مقطع برش و ضخامت سنج اولتراسونیک در طول یک شاخه لوله و قطر خارجی لوله با استفاده از نوارهای فلزی مدرج (سیکرومتر) اندازه گیری می شود.

لوله های پلی اتیلن دو جداره اسپیرال

لوله های پلی اتیلن دو جداره اسپیرال

جنس بدنه لوله پلی اتیلن اسپیرال از چیست؟

لوله‌های پلی اتیلنی از نوع اسپیرال، جنس بدنه‌‌ای پلی اتیلنی دارند که توسط مواد اولیه و گرانول‌های درجه یک با گرید PE100 یا PE80 ساخته شده است.

رایج ترین روش ساخت لوله اسپیرال چیست؟

ساخت لوله‌های فولادی روش‌های مختلفی دارد که عبارت است از:

  • روش O & U
  • خمش غلتکی یا نورد هرمی
  • روش 2C
  • روش C & O
  • شکل‌دهی مارپیچی

لوله های پلی اتیلن دو جداره اسپیرال

لوله های پلی اتیلن دو جداره اسپیرال

کاربرد لوله اسپیرال چیست؟

به دلیل طراحی مهندسی شده، در حوزه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند که در ادامه به بیان کاربرد آن در صنایع مختلف می پردازیم:

  • معابر و زیر زمین
  • سیستم های آبیاری
  • خطوط فاضلاب درون و یا برون شهری
  • هدایت آب باران به منابع زیر زمینی
  • انتقال پساب صنایع مختلف
  • انواع سیستم های تخلیه و یازهکشی
  • تصفیه آب
  • استفاده از نیروی جاذبه برای انتقال آب

معایب لوله های پلی اتیلن دو جداره اسپیرال

در بخش قبل دیدیم که لوله‌های اسپیرال مزایای فراوانی از جمله هزینه تولید کمتر و استحکام بالاتر دارند؛ همچنین به دلیل اینکه به صورت ورقه‌های مارپیچی از فولاد با ضخامت مختلف تولید شده اند؛ فضای داخلی یکدست و صیقلی دارند که همین موضوع اصطکاک ناشی از جامدات را به حداقل رسانده و این لوله‌ها را برای انتقال سیالات آماده می‌کند تا در این بین دچار آسیب دیدگی نشود.

اما دارا بودن این ویژگی های مثبت به آن معنا نیست که بتوانیم از عیب‌های آنها چشم پوشی کنیم. از جمله معایب این لوله‌ها این است که ممکن است هنگام ساخت سطح مقطع به شکل بیضی درآید یا نسبت به لوله‌های درز جوش چروکیدگی‌های بیشتری پیدا کند.

لوله های پلی اتیلن دو جداره اسپیرال

لوله های پلی اتیلن دو جداره اسپیرال

نحوه نصب لوله پلی اتیلن اسپیرال

یکی از مهمترین موضوعات مورد بحث در خطوط انتقال لوله، چگونگی نصب و کارگذاری آنها در داخل زمین و یا به عبارت دیگر مدفون کردن آنهاست.از کاربردهای خطوط انتقال زیرزمینی می توان به انتقال آب، نفت، گاز و انتقال و جمع آوری فاضاب اشاره نمود که بسته به کاربری، خط لوله می تواند دارای جریان تحت فشار یا جریان ثقلی باشد.در کنار این مسئله ، صلبیت خود خطلوله نیز اهمیت داشته و در ملاحظات عملیات دفن نقش تعیین کننده دارد.

برای طراحی و سفارش نکات زیر بایددر مرحله اول روشن باشد تا در اجرا مشکلی بوجود نیاید.

  •  طول بهینه لوله با توجه به شرایط نصب،لازم به ذکر
    است طول لوله متناسب با درخواست مشتری قابل تولید
    است)در هر متراژ( و فقط بعلت محدودیت حمل حداکثر
    12 متر تولید می شود.
  •  نوع اتصال انتخاب شود و براساس آن تعیین شود که
    بخشی از کار در کارخانه انجام شود یا تمام عملیات اتصال
    در محل اجراء انجام شود.
  •  نحوه حمل و نگهداری لوله ها با توجه به وضعیت محل
    اجراء مشخص و برنامه ریزی شود.
  •  امکانات مورد نیاز و تعداد آنها جهت نصب لوله ها
    متناسب با قطر و طول لوله ها تعیین گردد.
  •  در صورت صدمه دیدن لوله ها در زمان نصب، نحوه
    اصاح آنها پیش بینی گردد.
  •  نوع اکسترودر مورد نیاز جهت اتصال لوله ها و تعداد
    نیروی انسانی جهت جوشکاری مشخص شود.
  •  نحوه بستر سازی زیر لوله ها و نحوه کوبیدن اطراف
    لوله ها مشخص گردد.
لوله های پلی اتیلن دو جداره اسپیرال

لوله های پلی اتیلن دو جداره اسپیرال

اتصالات لوله های اسپیرال

امروزه اتصالات پلی اتیلن عمده مورد مصرف در شبکه های آبی و فاضلابی شامل چهار بخش زیر می باشد:

  • انشعابات (سه و چهارراه)
  • منهول ها
  • کوپلرها (رابط)
  •  سیفون‌ها

مشخصات مواد اولیه مصرفی در تمام اتصالات یکسان و همان مواد اولیه مورد مصرف جهت لوله ها می باشد کلیه آزمون های مورد الزام برای کنترل مواد اولیه مصرفی جهت تولید لوله و اتصالات نیز باید با دقت انجام پذیرد. استفاده از مواد ضایعات تولید مشابه در صورت شستشوی کامل و عدم وجود اشیای خارجی تا میزان 5٪ وزنی مجاز می باشد.

لوله های پلی اتیلن دو جداره اسپیرال

لوله های پلی اتیلن دو جداره اسپیرال

لیست قیمت

با آگاهی از نکات مهم در رابطه با خرید لوله اسپیرال می‌توانید تجربه لذت‌بخش‌تری در خرید داشته باشید.  با مطالعه وب سایت وزین پایپ و با استفاده از راهنمای خرید شرکت وزین پایپ  به‌راحتی می‌توانید یک لوله باکیفیت را انتخاب کنید. دقت داشته باشید قبل از هر اقدامی، ابتدا قیمت آهن را در نظر داشته باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با لیست قیمت انواع لوله های پلی اتیلن و اتصالات از طریق راه های ارتباطی که در وب سایت قرارده شده با کارشناسان فروش ارتباط برقرار کنید.

وزین پایپ تولید کننده انواع لوله های پلی اتیلن و اتصالات

جمع بندی

با لوله‌ی اسپیرال ،انواع و نحوه تولید آن آشنا شدیم و همان طور که گفتیم، این لوله‌ی فولادی با دارا بودن خواص مکانیکی و ویژگی‌های بسیار زیاد، در صنایع گوناگون کاربردهای مختلفی داشته و یکی از پُرمصرف‌ترین لوله‌های صنعتی محسوب می شود.

در صنعت لوله سازی، تکنیک های زیادی برای تولید انواع مختلف لوله با مصارف مخصوص وجود دارد وابعاد و سایز این لوله‌ها با توجه به نوع کاربردی که دارند متفاوت است. فراموش نکنید که لوله‌های اسپیرال نسبت به سایر لوله‌های صنعتی، قیمت مقرون به‌صرفه‌تری داشته و بسیار مقاوم عمل می‌کنند.در این مطلب یاد گرفتید که لوله اسپیرال چیست؟

با کاربرد لوله اسپیرال و استاندارد لوله اسپیرال آشنا شدید و دریافتید که لوله اسپیرال در رشد ترک‌ها رفتار بهتری نسبت به سایر لوله‌ها دارد. در نتیجه احتمال شکستن و ترکیدگی آن نزدیک به صفر است. امیدواریم که این مطالب برایتان مفید باشد.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگیری کپچا...