قیمت لوله کشاورزی پلی اتیلن

قیمت لوله کشاورزی

قیمت لوله کشاورزی

لوله کشاورزی چیست؟

لوله کشاورزی یا لوله آبیاری به عنوان یک سیستم آبیاری قابل حمل استفاده می شود که شامل لوله های پلاستیکی یا فلزی است که به وسیله شیرآلات، اتصالات و محافظت ها به هم متصل شده اند. این سیستم به طور معمول در کشاورزی برای آبیاری گیاهان و کاهش نیاز به آب مصرفی در زمان خشکی مورد استفاده قرار می گیرد. لوله های آبیاری برای کاهش هدررفت آب و افزایش بهره وری آب به طور دقیق در مکان هایی که به آب نیاز دارند قرار می گیرند و به صورت دستی یا با استفاده از سیستم های خودکار کنترل می شوند.
 

لوله کشاورزی پلی اتیلن چیست؟

لوله کشاورزی پلی اتیلن (به انگلیسی: Polyethylene Irrigation Pipe) یک نوع لوله آبیاری است که از مواد پلیمری به نام پلی اتیلن ساخته می‌شود. پلی اتیلن یکی از محبوب‌ترین مواد پلیمری است که برای ساخت لوله های کشاورزی به کار می‌رود.

این لوله ها به دلیل خواص متعددی که دارند، مانند مقاومت بالا در برابر خوردگی، حرارت، تغییرات دما و فشار، مقاومت در برابر شعله، انعطاف پذیری و قابلیت حمل و نقل آسان، برای آبیاری گیاهان و کشاورزی بسیار مناسب هستند.

این لوله ها به صورت پیوسته و بدون درز ساخته می‌شوند و در اندازه ها و ضخامت های مختلفی قابل تولید هستند. به دلیل ساختار خاص پلی اتیلن، این لوله ها قابلیت انعطاف دارند و می‌توانند با تنظیم کلاس جریان، برای مناطق مختلف مانند باغ ها، زمین های کشاورزی، مزارع و گلخانه ها استفاده شوند.

انواع لوله کشاورزی پلی اتیلن کدامند؟

انواع لوله کشاورزی پلی اتیلن عبارتند از:

۱. لوله کشاورزی پلی اتیلن با ضخامت جداره کم: این نوع لوله کشاورزی بیشترین میزان انعطاف پذیری را دارد و برای استفاده در شرایطی که نیاز به انعطاف پذیری بیشتری دارند، مانند زمین‌های کشاورزی کوچک و ظریف یا خطوط پایین فشار آبیاری مناسب است.

۲. لوله کشاورزی پلی اتیلن با ضخامت جداره متوسط: این نوع لوله کشاورزی، با توجه به ضخامت بیشتر جداره، مقاومت بیشتری در برابر فشار آب دارد و برای آبیاری با فشار بالا مانند گلخانه ها، باغ ها و زمین های کشاورزی مناسب است.

۳. لوله کشاورزی پلی اتیلن با ضخامت جداره زیاد: این نوع لوله کشاورزی برای آبیاری با فشار بالا و در شرایطی که نیاز به مقاومت بیشتر در برابر شرایط آبیاری دارند، مانند باغ های بزرگ و زمین های کشاورزی صنعتی استفاده می شود.

به علاوه، در هر یک از این نوع لوله های کشاورزی پلی اتیلن، می‌توان از انواع مختلف اتصالات و شیرآلات برای تنظیم و کنترل جریان آب استفاده کرد.

لوله کشاورزی پلی اتیلن با ضخامت جداره کم چیست؟

لوله کشاورزی پلی اتیلن با ضخامت جداره کم، یک نوع لوله کشاورزی پلی اتیلن است که دارای ضخامت جداره کمتری نسبت به دیگر نوع لوله های کشاورزی پلی اتیلن است. این نوع لوله کشاورزی بیشترین میزان انعطاف پذیری را دارد و برای استفاده در شرایطی که نیاز به انعطاف پذیری بیشتری دارند، مانند زمین‌های کشاورزی کوچک و ظریف یا خطوط پایین فشار آبیاری مناسب است.

این نوع لوله کشاورزی، به دلیل ضخامت کمتر جداره، در مقابل ضربه‌ها و سایش‌ها ضعیف‌تر است و نسبت به لوله های با ضخامت جداره بالاتر، مقاومت کمتری در برابر فشار آب دارد. بنابراین برای استفاده در مناطقی که فشار آب کمتری دارند و به نیاز به انعطاف پذیری بیشتری دارند، مانند باغچه ها، گلدان ها، زیرکشت های کوچک، آبیاری محصولات سبزیجات در کشت و صنعت باغبانی، استفاده می‌شود.

لوله کشاورزی پلی اتیلن با ضخامت جداره متوسط

لوله کشاورزی پلی اتیلن با ضخامت جداره متوسط، یک نوع لوله کشاورزی پلی اتیلن است که دارای ضخامت جداره متوسطی نسبت به دیگر نوع لوله های کشاورزی پلی اتیلن است. این نوع لوله کشاورزی برای استفاده در شرایطی که نیاز به مقاومت بیشتری در برابر فشار آب و سایش هستند، مانند شبکه های آبیاری محصولات کشاورزی، باغات، گلخانه ها و مزارع کوچک مناسب است.

لوله کشاورزی پلی اتیلن با ضخامت جداره متوسط، دارای مقاومت بالا در برابر فشار آب است و در برابر سایش و ضربه ها نسبتاً مقاوم است. با این حال، این نوع لوله کشاورزی پلی اتیلن نسبت به لوله کشاورزی پلی اتیلن با ضخامت جداره کم، انعطاف پذیری کمتری دارد و برای مناطقی که نیاز به انعطاف پذیری بیشتری دارند، بهتر است از لوله کشاورزی پلی اتیلن با ضخامت جداره کم استفاده شود.

لوله کشاورزی پلی اتیلن با ضخامت جداره زیاد چیست؟

لوله کشاورزی پلی اتیلن با ضخامت جداره زیاد، یک نوع لوله کشاورزی پلی اتیلن است که دارای ضخامت جداره بالاتری نسبت به دیگر نوع لوله های کشاورزی پلی اتیلن است. این نوع لوله کشاورزی برای استفاده در شرایطی که نیاز به مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار آب و سایش هستند، مانند شبکه های آبیاری بزرگ، انتقال آب در مجتمع‌های آبیاری، فعالیت های پالایشگاهی و صنعتی، استفاده می‌شود.

این نوع لوله کشاورزی پلی اتیلن دارای مقاومت بسیار بالا در برابر فشار آب، سایش و ضربه ها است و به دلیل ضخامت جداره بالا، قابلیت انعطاف پذیری کمتری نسبت به دیگر نوع لوله های کشاورزی پلی اتیلن دارد. همچنین، لوله کشاورزی پلی اتیلن با ضخامت جداره زیاد به دلیل هزینه تولید بالا، قیمت بالایی دارد و برای استفاده در شرایطی که نیاز به مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار آب و سایش هستند، مناسب است.

قیمت لوله کشاورزی پلی اتیلن در اروپا

قیمت لوله کشاورزی پلی اتیلن در اروپا، به علت تاثیر عوامل مختلفی از جمله نرخ تولید، هزینه‌های حمل و نقل، قیمت نفت و غیره، متغیر است و در طول زمان تغییر می‌کند. همچنین، قیمت لوله کشاورزی پلی اتیلن در اروپا بسته به نوع و سایز لوله، تولید کننده و کیفیت محصول متفاوت است.

به عنوان مثال، برای لوله کشاورزی پلی اتیلن با قطر ۳ اینچ و ضخامت ۲ میلیمتر در اروپا، قیمت حدود ۲۰ تا ۲۵ یورو برای هر متر آن محاسبه می‌شود. اما این قیمت در موارد دیگر ممکن است با توجه به عواملی که ذکر شد، بالاتر یا پایین‌تر باشد.

لازم به ذکر است که برای دقیق‌تر بودن در مورد قیمت لوله کشاورزی پلی اتیلن در اروپا، بهتر است با تولید کنندگان و فروشندگان محصول در این منطقه تماس بگیرید.

قیمت لوله کشاورزی پلی اتیلن در آسیا

قیمت لوله کشاورزی پلی اتیلن در آسیا، بستگی به عواملی مانند نرخ تولید، قیمت نفت، هزینه‌های حمل و نقل و غیره دارد و در طول زمان متغیر است. همچنین، قیمت لوله کشاورزی پلی اتیلن در آسیا بسته به نوع و سایز لوله، تولید کننده و کیفیت محصول متفاوت است.

به عنوان مثال، برای لوله کشاورزی پلی اتیلن با قطر ۳ اینچ و ضخامت ۲ میلیمتر در بازار آسیایی، قیمت حدود ۱۰ تا ۱۵ دلار برای هر متر آن محاسبه می‌شود. اما این قیمت در موارد دیگر ممکن است با توجه به عواملی که ذکر شد، بالاتر یا پایین‌تر باشد.

لازم به ذکر است که برای دقیق‌تر بودن در مورد قیمت لوله کشاورزی پلی اتیلن در آسیا، بهتر است با تولید کنندگان و فروشندگان محصول در این منطقه تماس بگیرید.

قیمت لوله کشاورزی پلی اتیلن در عراق

قیمت لوله کشاورزی پلی اتیلن در عراق بستگی به عوامل مختلفی دارد، از جمله کیفیت و نوع لوله، سایز و ضخامت جداره، شرکت تولید کننده و شرایط بازار در زمان خرید و فروش.

به طور کلی، در بازار عراق، قیمت لوله کشاورزی پلی اتیلن با توجه به سایز و ضخامت متغیر است، اما می‌توان گفت که قیمت معمولا در بازه ۵ تا ۲۰ دلار برای هر متر لوله کشاورزی پلی اتیلن است. همچنین، برای اطلاعات دقیق‌تر در مورد قیمت لوله کشاورزی پلی اتیلن در عراق، بهتر است با تولیدکنندگان و تامین کنندگان محصول در این منطقه تماس بگیرید.

قیمت لوله کشاورزی پلی اتیلن در ایران

قیمت لوله کشاورزی پلی اتیلن در ایران نیز بستگی به عوامل مختلفی دارد، از جمله سایز و ضخامت جداره، نوع و کیفیت لوله، شرکت تولید کننده، میزان تولید و بازار فروش در زمان خرید و فروش.

به طور کلی، قیمت لوله کشاورزی پلی اتیلن در ایران در زمان نگارش این مطلب در بازه قیمتی ۳۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ تومان برای هر متر لوله می‌باشد، اما همانند هر بازار دیگری، قیمت‌ها ممکن است در طول زمان تغییر کند و بسته به نیاز بازار، میزان تقاضا و عرضه، شرایط بازار و سایر عوامل اقتصادی، ممکن است تغییر کند.

بهتر است برای اطلاعات دقیق‌تر در مورد قیمت لوله کشاورزی پلی اتیلن در ایران، با تولیدکنندگان و تامین کنندگان محصول در این منطقه تماس بگیرید.

قیمت لوله کشاورزی پلی اتیلن وزین پایپ

وزین پایپ یکی از شرکت‌های تولید کننده لوله‌های کشاورزی پلی اتیلن در ایران است. قیمت لوله کشاورزی پلی اتیلن وزین پایپ نیز بستگی به عوامل مختلفی دارد، از جمله سایز و ضخامت جداره، نوع و کیفیت لوله، میزان تولید و بازار فروش در زمان خرید و فروش.

به طور کلی، برای لوله کشاورزی پلی اتیلن وزین پایپ، قیمت معمولا در بازه ۴۵۰۰ تا ۱۶۰۰۰ تومان برای هر متر لوله است که این رقم در زمان نگارش این مطلب می باشد بهتر است جهت اگاهی کامل از قیمت دقیق لوله کشاورزی با کارشناسان وزین پایپ تماس حاصل نمایید، با توجه به سایز و ضخامت جداره. اما همانند هر بازار دیگری، قیمت‌ها ممکن است در طول زمان تغییر کند و بسته به نیاز بازار، میزان تقاضا و عرضه، شرایط بازار و سایر عوامل اقتصادی، ممکن است تغییر کند.

لازم به ذکر است که قیمت‌های مختلفی برای لوله کشاورزی پلی اتیلن وجود دارد و بسته به نوع و کیفیت متفاوت لوله، شرکت تولید کننده و شرایط بازار، قیمت‌ها ممکن است متفاوت باشد. برای اطلاعات دقیق‌تر در مورد قیمت لوله کشاورزی پلی اتیلن وزین پایپ، بهتر است با این شرکت تماس بگیرید.

تماس با کارشناس فروش وزین پایپ

جهت تماس با کارشناسان فروش وزین پایپ به راحتی می توانید از طریق صفحه تماس با ما اقدام نموده و از طریق راه های ارتباطی متنوعی که درج شده با کارشناسان تماس حاصل نمایید. 

تماس با وزین پایپ